3 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Producătorii de bijuterii au la dispoziție un nou instrument software: Cum ai...

Producătorii de bijuterii au la dispoziție un nou instrument software: Cum ai vrea să arate inelul, draga mea?

Un antreprenor român intră pe nișa ultraspecializată a aplicațiilor care te ajută să-ți desenezi în detaliu bijuteria pe care ți-o dorești.

Este cunoscut faptul că, atunci când achi-zi-ţionaţi o maşină, pentru a-i da o notă perso-nală, există posibilitatea de a alege în funcție de caracteristici diverse, cum ar fi culorile tapiţeriei, culoarea maşinii, tipul jantelor, al oglinzilor sau al altor elemente ale caroseriei etc.

Mai mult chiar decât în cazul unei mașini, și o bijuterie poate fi persona-lizată, prin culoarea aurului pentru fiecare element al acesteia, tipul pietrelor din componență (zirconiu, diamant, rubin, smarald etc.), tipul de montură a pietrelor, numărul și poziţia pietrelor pe bijuterie, tipul de finisare a suprafeţelor, gravarea şi poziţionarea textelor gravate (opţiune utilizată în special la verighete) etc.

Configurarea bijuteriilor este un trend care câştigă din ce în ce mai mult teren, în special în ţări ca S.U.A., Germania, Austria. Pe piaţă exis-tă în acest moment confi-guratoare, care, însă, prezintă numeroase inconveniente, cel mai mare dintre acestea fiind preţul, care porneşte de la 50.000 euro, iar pentru o implementare completă (din faza de concept până în faza de producţie) necesită o investiție de peste 100.000 euro.

Acesta este şi motivul pentru care aceste configuratoare sunt prezente doar pe website-urile unor firme foarte mari.

Personalizare 3D

Un alt dezavantaj este interfața acestor configuratoare şi tehnologia folosită. De exemplu, pentru a confi-gura o verighetă, se foloseşte o interfaţă cu o tentă tehnică, iar schimbările vizuale ale verighetei se obţin cu ajutorul unui software specializat, care suprapune mai multe poze, cum ar fi verigheta de bază, în diferite culori şi finisaje, peste care se suprapun poze ale dia-mantelor în diferite configuraţii predefinite.

Pentru a obţine aceste „fotografii trucate“ sunt necesare între 40.000 și 70.000 de poze de foarte bună calitate, care se obţin în studiouri foto profesionale şi care necesită multă prelucrare digitală, implementarea unui astfel de proiect putând dura de la 6 la 9 luni.

O altă problemă este transferul produselor configurate în producţie, fiind necesare numeroase proceduri şi schimbări.

„Odată detectate aceste probleme, am demarat crea-rea unui nou tip de configurator, în colaborare cu o echipă de programatori români emigraţi în Canada, specializaţi în jocuri pe calculator“, ne spune George Călărășanu, un antreprenor român care a pariat pe această nișă ultraspecializată.

„Am predefinit 9 categorii de inele clasice, am creat o bază de date în care am introdus diverse tipuri de «tăieri» pentru pietre preţioase şi diferite carataje ale acestora. Am introdus mai multe materiale şi culori corespunzătoare acestora, cum ar fi aur, platină, titan, ceramică albă şi neagră, şi acelaşi lucru l-am realizat şi pentru pietrele preţioase, introducând mai multe culori ale acestora.

Pentru a obţine o repre-zentare grafică de calitate, în interfaţa aplicaţiei am creat un mediu care simu-lează un studio foto virtual. De fapt, configuratorul creează o opțiune de modelare 3D pentru fiecare produs, care, în funcţie de opţiunile dis-ponibile, o va îmbrăca în diverse culori, texturi, îi va aplica mai multe sau mai puţine pietre de diferite tipuri şi în diverse configu-raţii. Produsul este repre-zentat în 3D în timp real, la o rezoluţie full HD sau 4k. Un alt avantaj îl constituie uşurinţa introducerii unor modele noi în configurator.

Clienţii configuratorului sunt în special producătorii de bijuterii, care, în momentul achiziţionării, pun la dispoziţie produsele şi opţiunile disponibile pentru acestea.

Instantaneu, este calculat şi afişat preţul bijuteriei, pe baza preţurilor materialelor (aur, platină, diamante etc.), preţ ce poate fi configurat într-o interfaţă specializată şi care poate fi chiar preluat de pe bursă.

Clienţii îşi pot crea un cont, îşi pot salva sau modi-fica proiectul, iar, la finali-zare, acesta este salvat într-un format compatibil cu cel utilizat de către producătorul de bijuterii. Totul se desfăşoară în Cloud sau pe serverul clientului“, ne po-vestește Călărășanu despre cum arată noul lui produs.

Preț mai mic

Însă cel mai important este faptul că, deşi oferă nume-roase opţiuni pe care confi-guratoarele anterioare nu le prezintă, preţul produsului românesc este mult mai mic, constând într-un abonament pentru utilizarea acestuia începând de la 200 euro/lună, adăugându-se cheltuielile de Cloud şi de configurare.

George Călărășanu estimează că, într-un an, va avea cel puţin 40 de noi clienţi la nivel internaţional.

„Am început dezvoltarea unor instrumente noi, mai exact: diversificarea în direcţia altor produse ce pot fi personalizate, cum ar fi poşetele, încălţămintea şi alte produse de lux; dezvoltarea unei noi interfeţe, în care să fie reprezentat un magazin virtual, pentru a accesa grupele de produse; transformarea în catalog interactiv 3D, care să înlocuiască actualele cataloa-ge pdf 3D viewer“, ne mai spune Călărășanu.

Detalii despre noua versiune a configuratorului vor fi disponibile curând pe jewelrysimulator.com.

Conferințe. Ce înseamnă Afaceri.ro?

Conferinţele Afaceri.ro sunt evenimente B2B ce pun accent pe networking, oameni, modele, informaţii şi idei, pe utilizarea noilor tehnologii, a colaborării şi a instrumentelor de finanţare.

Acestea vizează potenţialul de dezvoltare al fiecărei regiuni şi aduc la lucru forţele care pot genera creştere locală, eficienţă şi afaceri noi.

Afaceri.ro cuprinde o serie de conferinţe care realizează un tur al principalelor oraşe din ţară.

Speakerii noştri sunt lideri de opinie, oficialităţi, oameni de afaceri, profesionişti, antreprenori şi persoane de decizie. Printre temele dezbătute în cadrul acestor evenimente se numără: export, internaţionalizarea afacerilor, marketing modern, impactul noilor tehnologii, dezvoltarea oraşelor şi a afacerilor locale, direcţiile start-up-urilor, surse de finanţare, oameni şi companii, modele, idei
şi inspiraţie.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă