21.1 C
București
joi, 26 septembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Interviul de angajare (3)

Interviul de angajare (3)

În continuarea materialului de luna trecută, în care prezentam câteva lucruri utile pentru candidaţi în pregătirea unui interviu, revenim şi cu perspectiva angajatorului. În relaţia cu piaţa forţei de muncă, orice companie acţionează ca ofertant de locuri de muncă şi pe post de „consumator” de candidaţi pentru joburile vacante pe care le are în companie. La fel ca în cazul candidaţilor, o parte importantă a succesului unei campanii de recrutare, fie că este vorba despre un singur post vacant, fie că sunt mai multe, stă în planificarea şi organizarea procesului respectiv. Una din greşelile frecvente pe care le fac angajatorii în organizarea interviurilor este legată de poziţionarea corectă în contextul pieţei.

Nu puţine sunt situaţiile în care o companie atrage cu succes candidaţi interesaţi de jobul vacant, iar în urma interviurilor, nu reuşeşte să-l angajeze pe nici unul dintre aceştia. O parte din vină, în aceste situaţii, revine anunţurilor de angajare, care uneori nu comunică elementele esenţiale despre jobul vacant, diferenţa între anunţ şi ceea ce se comunică la interviu fiind prea mare. O altă parte din responsabilitate, însă mai importantă, este informaţia comunicată în timpul interviului, care este de multe ori insuficientă sau nerelevantă, astfel încât candidaţii îşi formează o imagine greşită despre post şi mai ales despre companie, refuzând jobul respectiv.

În cadrul interviului, angajatorul se poziţionează de cele mai multe ori exclusiv în postura „cumpărătorului”, uitând că are şi rolul de a-şi vinde oferta înainte ca aceasta să fie acceptată de către candidat. O altă greşeală pe care o fac angajatorii este de a privi interviul ca o relaţie „generală” cu piaţa forţei de muncă şi de a trata fiecare can¬didat ca pe un exponent al acestei pieţe. În momentul apariţiei la interviu, candidatul nu reprezintă toţi candidaţii care de-a lungul timpului au întârziat la interviu, au venit cu documentele incomplete sau nu s-au informat deloc. El se reprezintă doar pe sine însuşi, iar transmiterea către el a unor frustrări acumulate de angajator datorită existenţei pe piaţă a unor comportamente neprofesionale este de natură să îl îndepărteze pe acesta de companie. De altfel, majoritatea comportamentelor neprofesionale există, pentru că nu sunt corect sancţionate de către angajatori. (va urma)

Cele mai citite

Investiții în comunitățile rome: O soluție cheie pentru criza forței de muncă în Balcanii de Vest

De Neda Korunovska și Zeljko Jovanovic Balcanii de Vest – Serbia, Albania, Macedonia de Nord, Kosovo, Muntenegru și Bosnia și Herțegovina – se află la...

Timpul bombelor ecologice: 600 de tone de deșeuri periculoase depozitate în aer liber

Poliţiştii din Arad au deschis dosar penal pentru poluare prin evacuare în atmosferă sau în sol a unor deşeuri periculoase IPJ Arad a transmis, într-un...

Rareș, acest Toma Alimoș al politicii

Ieșind de la salonul de epilare cu laser, domnului Rareș Bogdan i-a bășit o idee. Ca să n-o uite, și-a notat-o iute pe...
Ultima oră
Pe aceeași temă