Ştiaţi că în primele 90 de secunde când vă întâlniţi cu o persoană puteţi transmite subconştient informaţii despre câţi bani faceţi? Sau despre cât de educat sunteţi? Dar ce spuneţi despre câtă încredere se poate avea în voi?
Studiile arată că oamenii cei mai mulţi iau decizii despre o nouă persoană pe care o întâlnesc în primele 30 de secunde de la interacţiune. Ceea ce înseamnă că nu avem prea mult timp de a interacţiona cu acea persoană. De aceea, felul în care vă prezentaţi, înfăţişarea dvs. sunt primii paşi din construirea unei reţele eficiente de contacte.
V-aţi gândit ce simboluri pot avea hainele? Hainele pot fi un simbol al puterii sau al poziţiei sociale. Dar, pot fi şi un simbol al apartenenţei culturale, dacă luăm în considerare particularităţile vestimentare ale fiecărei culturi. Însă, hainele pe care alegem să le purtăm pot fi şi un simbol al aspiraţiilor personale şi chiar al nivelului de educaţie. Astfel, pentru influenţarea partenerului de comunicare şi de networking aveţi la dispoziţie două instrumente „neconvenţionale”: pe de o parte, vestimentaţia şi înfăţişarea exterioară, iar pe cealaltă parte, manierele şi eticheta. Ce ar trebui să reţinem?
1. Cu cât aspectul fizic este mai atractiv, cu atât persoana are mai mult succes şi câştigă mai mulţi bani!
2. Oamenii care îşi pre-ţuiesc înfăţişarea sunt pro-movaţi mai repede!
3. Oamenii cu o înfăţişare plăcută par mai credibili, mai influenţi şi mai persuasivi!
Să ne aducem aminte mereu, înainte de fiecare întâlnire de networking că hainele înseamnă imagine şi că o vestimentaţie aleasă corect vă va ajuta să stabiliţi mai uşor un plan de comunicare, dar nu va comunica niciodată mai mult decât voi înşivă! Să fiţi siguri însă că hainele nu pot suplini lipsa de profesionalism şi nu pot ascunde ignoranţa!