Optimismul si dorinta de a face mai mult va vor ajuta sa reincepeti lucrul cu bateriile incarcate.
Dupa perioada sarbatorilor, in care, teoretic, fiecare s-a relaxat, reacomodarea la serviciu poate sa fie mai grea si, spun expertii, sa dureze mai mult decat ne-am planificat.
Revenirea la serviciu dupa miniconcediul de Craciun si Anul Nou poate fi insotita si de o scadere a eficientei. "Obisnuinta de a ne trezi mai tarziu si multele povesti legate de petrecerea Craciunului si a Anului Nou impartasite cu colegii de birou pot intarzia sau ingreuna indeplinirea sarcinilor de serviciu", considera Ana Giurca, director de dezvoltare la Catalyst Solutions, companie specializata in recrutare.
Inveseliti-va singuri!
Pentru a va intra din nou in ritm, dupa aceasta perioada, puteti incerca cateva metode de eficientizare a modului in care folositi timpul petrecut la birou. "Sunt de ajuns niste gesturi simple: veniti dimineata cu niste cornuri calde, preparati o ciocolata aburinda sau un ceai aromat, iesiti la o cafea la pranz zece minute sau ascultati cateva minute o melodie vesela!", sugereaza Alina Botezatu, managing partner la Perspective Group, companie specializata in consultanta pentru dezvoltare personala si cariera.
Ritmul de lucru adoptat, spune si Oana Mosoiu, consultant la Ascent Group, companie specializata in resurse umane, trebuie sa fie unul gradat, de la usor lent la alert.
Bifati lucrurile facute
Stabilirea prioritatilor poate reprezenta o alta metoda rapida de reacomodare. "Realizati o lista cu activitatile ce trebuie desfasurate in perioada imediat urmatoare si apoi aranjati-va aceste activitati in functie de urgenta cu care trebuie indeplinite", spune Ana Giurca.
Cu aceasta lista in minte, va va fi mult mai usor sa incepeti lucrul mai repede si chiar veti avea spor. Pentru a vedea cat de constant ati fost in munca, rezervati-va cinci minute la sfarsitul fiecarei zile, pentru a bifa activitatile finalizate si pentru a recapitula prioritatile pentru ziua urmatoare.
Propuneti-va cursuri de perfectionare
Expertii spun ca este util si sa va faceti planuri de dezvoltare personala. "Inscrieti-va la un curs de perfectionare si nu uitati ca nu va opreste nimeni sa invatati mereu. Stabiliti-va un plan ambitios, cum ar fi invatarea unei noi limbi straine sau participarea la diverse cursuri de pregatire ori obtinerea de certificari specifice meseriei dumneavoastra", recomanda Alina Botezatu.
» Reorganizati-va biroul!
Tot pentru o reacomodare mai rapida, puteti sa procedati la reorganizarea biroului. Un tablou ceva mai colorat pe perete, o poza preferata pe birou, o planta cu flori vesele sau o vaza decorativa de birou pot schimba o atmosfera anosta intr-una vesela. De asemenea, puteti asculta si muzica preferata.
Sursa: Alina Botezatu, managing partner, Perspective Group