» O buna pregatire, o atitudine responsabila si rezultatele remarcabile pot constitui asigurarea ca veti ramane in continuare angajat al companiei la care lucrati.
» Si studiile de specialitate sunt importante.
Andrei D. este evaluator de intre-prinderi la o companie ce isi desfasoara activitatea in domeniul consultantei financiare pentru intreprinderi. El a reusit sa devina indispensabil in compania in care lucreaza pentru ca in prezent este printre putinii specialisti din piata care au pregatirea profesionala facuta la un institut de top, recunoscut international, din Statele Unite ale Americii. "Sunt mandru ca am investit in educatia mea si acum iata ca deja trag foloasele. Intotdeauna am fost de parere ca, daca ai valoare, esti vizibil", spune acesta.
Specialistii in resurse umane spun ca un angajat de neinlocuit (sau greu de inlocuit) este implicat, foarte responsabil si extrem de productiv. Pentru a deveni indispensabil firmei este necesar sa se inteleaga foarte bine cultura organizationala a companiei. "Angajatul trebuie sa stie foarte bine ce are de facut si sa nu se complaca in mediocritate, pe principiul «merge si asa». Totodata, un angajat indispensabil ar trebui sa fie tratat pe masura: sa i se arate ca este apreciat de manager. Un om astfel construit va sti cum sa raspunda la ce i se ofera", considera Viorel Apetrei, managing partner la compania de training si performanta Media Training Worldwide, filiala din Romania.
Identificati zone care nu-i plac sefului
Pentru a deveni indispensabil firmei la care lucrati specialistii in resurse umane considera ca, in primul rand, ar trebui sa clarificati "cine sunteti si cine nu". Unde sunteti cel mai bun si ce puteti "scoate" din aceasta zona in beneficiul firmei la care lucrati? "Afirmati-va «paternitatea» asupra tuturor responsabilitatilor jobului dumneavoastra. Priviti-l ca pe un centru de profit si pierdere, in care sunteti seful", indeamna Marius Girlea, general manager la compania Inner Consulting Group, care activeaza in industria de comunicatii din Romania.
Specialistii mai spun ca este bine sa va identificati cu ceva ce faceti foarte bine, sa va luati cariera "in propriile maini", sa fiti proactiv nu numai in legatura cu aspiratiile si calitatile personale, ci si in legatura cu nevoile companiei din care faceti parte. "Gasiti o sarcina pe care o puteti face cel mai bine si solicitati-o. Identificati zonele in care va puteti completa seful, zone care fie nu ii plac, fie nu le cunoaste suficient asa incat sa se simta confortabil in abordarea lor. Daca puteti, incercati sa fiti identificat, din punct de vedere al imaginii, cu firma in care lucrati. Va fi greu sa fiti disponibilizat daca nu veti face gresit pasi majori", completeaza Marius Girlea.
Succesul in cariera, spune business coach-ul Alin Ghizasan, depinde de trei factori: ce stiti sa faceti, cat de bine stiti sa faceti acel lucru si cati oameni ca dumneavoastra sunt in piata. "Pentru manageri conteaza experienta angajatului, ce lucru notabil a facut la locul de munca anterior si ce rezultate concrete a avut", subliniaza specialistul Alin Ghizasan.
Succesul in cariera depinde de trei factori: ce stiti sa faceti, cat de bine stiti sa faceti acel lucru si cati oameni ca dumneavoastra sunt in piata."
Alin Ghizasan, business coach
Strategii
Metode pentru a fi un angajat pretios
» Veniti primul, plecati ultimul.
» Acceptati sarcini pe care altii nu doresc sa le execute.
» Aratati ca va pasa de companie.
» De cate ori aveti prilejul, vorbiti "de bine" despre aceasta.
» Ajutati-va colegii.
» Fiti proactiv.
» Ganditi-va in permanenta la metode de imbunatatire a activitatii pe care o faceti.
» Refuzati sa va implicati in micile bisericute.
» Nu barfiti.
» Puneti-va la curent cu noutatile din domeniu, astfel incat sa fiti mereu pregatit.
Sursa: experti in resurse umane