18.9 C
București
vineri, 27 septembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Care cauciucuri sunt mai bune, all-season sau de iarnă?

Care cauciucuri sunt mai bune, all-season sau de iarnă?

Şoferii care au deja cauciucuri all-season pot decide să le păstreze, iar ceilalţi vor putea opta pentru cauciucuri all-season sau de iarnă. Acesta este deznodământul controversatei propuneri care iniţial viza obligativitatea încă de anul trecut exclusiv a cauciucurilor de iarnă.

Cauciucurile all-season, propuse de producători ca soluţie intermediară, au avantajul costului iniţial mai mic în comparaţie cu două seturi diferite de anvelope. Totuşi, cumpărătorii trebuie să ţină cont că acest avantaj este unul pe termen scurt.

După ce sunt parcurşi cei 50.000 de kilometri la care anvelopele trebuie schimbate, costurile ajung comparabile. Astfel, distanţa de frânare a vehiculului echipat cu acestea este ceva mai lungă atât vara, cât şi iarna comparativ cu anvelopa potrivită cu sezonul respectiv, iar consumul creşte uşor.

Prezintă însă avantajul că prin folosirea lor deţinătorul autoturismului scapă de povara schimbării anvelopelor la începutul fiecărui sezon şi nu este nevoit să găsească spaţiu de depozitare pentru cele pe care tocmai le-a dat jos de pe maşină.

Cum deosebim anvelopele all-season

Anvelopele all-season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S, M/S (mud and snow – iarnă şi zăpadă), însă sunt lipsite de marcajul fulgul de nea, alăturat deseori de simbolul unui munte, specific doar anvelopelor de iarnă. Amprenta anvelopelor all-season are o adâncime situată între cele de iarnă (adâncime maximă) şi cele de vară (adâncime minimă) şi aces-tea au striuri pe amprente, asemenea celor de iarnă într-o proporţie însă mai mică. Ca preţ anvelopele all-season se situează între cele de vară şi cele de iarnă (ultimele cu aproximativ 20% mai scumpe decât primele). Anvelopele de iarnă sunt recomandate la temperaturi mai mici de 5-7 grade Celsius, iar siliciul le conferă o duritate optimă la temperaturi scăzute.

Când trebuie folosite

Anvelopele all-season sau cele de iarnă vor fi obligatorii de la data de 1 noiembrie 2011 şi doar în cazul circulaţiei pe drumuri acoperite de zăpadă, gheaţă, polei, în cazul condiţiilor uscate de rulare fo-losirea lor fiind opţională. Amenda aplicată celor ale căror vehicule nu sunt dotate cu astfel de anvelope variază între 2.500 şi 4.000 de lei. În plus, şoferii vor fi pasibili de o penalizare cuprinsă între 9 şi 20 de puncte şi reţinerea certificatului de înmatriculare.

Se va sancţiona folosirea lanţurilor de iarnă pe asfalt uscat ca urmare a faptului că acestea duc la distrugerea drumului. În cazul vehiculelor cu masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al celor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, maşina trebuie echipată cu anvelope de iarnă şi lanţuri pe axele de tracţiune.În cazul autoturismelor obligativitatea priveşte toate cele patru roţi.

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite

Creștere record a creditelor de consum în România: Volumul finanțărilor noi a atins 5 miliarde lei în iulie

Românii au arătat un interes crescut pentru creditele de consum în 2024, atingând un volum record de 5 miliarde de lei în iulie, o...

Alertă RO-Alert emisă în nordul județului Tulcea din cauza unor drone detectate la granița cu Ucraina

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) a transmis în noaptea de joi spre vineri un mesaj de avertizare RO-Alert pentru locuitorii din zona...

Europa League: FCSB victorie spectaculoasă cu FC RFS 4-1

FCSB a învins echipa letonă RFS cu scorul de 4-1 (2-1), joi seara, pe Arena Naţională din Bucureşti, în prima etapă din noul format...
Ultima oră
Pe aceeași temă