Persoanele care doresc să-şi deschidă o afacere proprie pot urma gratuit din toamnă cursurile Şcolii de Studii Antreprenoriale şi Manageriale, creată în cadrul proiectului „ANTREMAN”, cofinanţat din fonduri europene.
Prima şcoală din România care asigură creşterea gradului de corelare a educaţiei cu realităţile economice prin îmbinarea abordării academice cu pragmatismul specific mediului de afaceri caută persoane care doresc să aibă o afacere, au absolvit o facultate şi cunosc limba engleză. Înscrierile la cursurile şcolii ANTREMAN se pot face până la sfârşitul lunii iulie pe site-ul http://www.scoala-antreman.eu/.
Selecţia cursanţilor se va face în două etape, prima dintre acestea desfăşurându-se în perioada 1 – 20 august, pe baza unui CV, a unui eseu pe tema „De ce şi cum vreau să devin întreprinzător?”, a testului antreprenorial „PI Test” şi a chestionarului pe care candidaţii trebuie să îl completeze.
În primă fază, echipa proiectului îşi propune să selecteze 300 de candidaţi, urmând ca în cea de-a doua etapă (1-20 septembrie), pe baza unui interviu şi a unui test de inteligenţă, să rămână 200 de cursanţi.
Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, aflat la conferinţa de lansare a şcolii, a declarat că participanţii la cursuri vor fi persoane care doresc să demareze o activitate independentă, aceştia beneficiind de know-how-ul şi de experienţa profesorilor şi întreprinzătorilor din Marea Britanie şi România.
De asemenea, Nicolescu a precizat că durata cursurilor va fi de şase ore pe zi, timp de patru semestre, iar cursanţii care vor fi selectaţi vor trebui să aibă disponibilitatea de a participa la acestea.
Crearea unei firme
Obiectivul principal al Şcolii de Studii Antreprenoriale şi Manageriale este ca până la finalul cursurilor, absolvenţii să fie capabili să creeze o firmă. Acest lucru poate fi realizabil datorită transferului unui nou model educaţional de la Anglia Ruskin University din Cambridge, care pune accentul pe interactivitate, pe îmbinarea teoriei cu practica şi pe noutatea metodelor de evaluare şi transfer al cunoştinţelor.
De asemenea, se urmăreşte şi implicarea întreprinzătorilor în elaborarea programei şi a materialelor de curs, pe de o parte, şi în programul de mentoring şi consiliere, pe de altă parte.
Elementele avute în vedere cu prioritate în selecţia studenţilor sunt:
1.Existenţa unei puternice motivări pentru a deveni întreprinzător;
2.Posedarea de calităţi native pentru a deveni întreprinzător demonstrate de acţiunile precedente (practicarea unui sport, activităţi de voluntariat, câştigarea de bani proprii, familie antreprenorială);
3.Dispunerea de resurse minime pentru a demara o firmă nouă (posedarea de proprietăţi, fonduri şi/sau posibilitatea de a le obţine);
4.Capacitatea de a identifica o oportunitate de afacere potenţial viabilă.