Ești antreprenor, ai un business de succes la început de drum și deja ai primii tăi angajați. Că vorbim de cinci,10 sau 50 de persoane, e important ca angajații tăi să fie fericiți la locul de muncă pentru a da randament maxim. Dincolo de profitul companiei pe care tocmai ai creat-o, trebuie să fii conștient că, fără aportul angajaților tăi, acest lucru nu s-ar fi petrecut. Pentru că vrei să-ți dezvolți business-ul, e important să știi să-ți fidelizezi angajații și să-i menții motivați.
Banii nu reprezintă chiar totul. Oamenii trebuie să lucreze și din pasiune, pentru a nu deveni frustrați și, astfel, să nu mai dea randament la locul de muncă. Cel mai important factor este confortul psihic, abia apoi cel financiar. Cum poți să crești confortul psihic al angajaților tăi ? Totul în patru pași simpli.
1. Ascultă-le problemele
Nu este suficient să fii un șef prietenos și glumeț tot timpul, deoarece oamenii au și probleme. Așadar, fii alături de ei și atunci când sunt mai puțin fericiți, ascultă-le plângerile, dă-le sfaturi pentru rezolvarea acestora și spune-le că ușa de la biroul tău este mereu deschisă atunci când vor să discute ceva. Dacă un angajat va simți că poate să fie sincer cu tine și să îți împărtășească lucrurile care îl deranjează, mai ales cele de la birou, va fi cu atât mai fericit și motivat. Organizează sesiuni de terapie de grup la anumite intervale, pentru a crea o legătură puternică între angajați.
2. Critică-i constructiv și laudă-i de fiecare dată când merită
Orice angajat se va bucura să audă un “bravo” sincer și din inimă atunci când a făcut ceva bine, iar pe tine nu te costă nimic să îl oferi. Tuturor ne place să ne fie recunoscute meritele, nu-i așa? Ei bine, o metodă simplă de a-ți face angajații să se simtă apreciați este să realizezi atunci când cineva face ceva bine și să îl/o lauzi. Dacă o faci și în public, de față cu ceilalți colegi, este cu atât mai bine. Ai grijă, însă, atunci când ești nemulțumit de un aspect, să nu îți exprimi sentimentele în același mod. Cel mai bine o faci in privat, doar între tine și angajatul respectiv. E important să ai grijă de stima de sine a angajaților tăi, iar dacă îi critici în public, riști să-i pierzi pe parcurs sau, mai rău, aceștia să deprindă frustrări și să devină neproductivi.
3. Tratează-i cu respect și vei fi și tu respectat în afara programului lor de lucru
Un principiu care ține mai degrabă de viață, dar care este cu atât mai bun dacă ești antreprenor, este că, dacă îi vei trata cu respect pe cei din jur, vei fi și tu tratat la fel. Este atât de simplu. Ține minte că un angajator care va țipa la subalterni, îi va jigni și îi va face să se simtă inferiori va fi întotdeauna tratat cu frică, nu cu respect. Iar dacă ai ceva negativ de transmis, o poți face foarte elegant și frumos, fără a jigni pe nimeni. Rezultatele vor fi pe măsură.
4. Oferă-le cadouri personalizate de la Promotion.eu
Pentru că tot vorbeam la început de laude, atunci când angajații tăi fac lucrurile să meargă, e bine să-i stimulezi și cu beneficii reale și concrete. Nu spune nimeni că trebuie să le mărești salariul cu 20% de fiecare dată când termină ceea ce au de făcut mai repede, dar le poți oferi cadouri personalizate, care să-i stimuleze: căni cu numele lor, semnătura lor sau alte elemente grafice, tricouri sau alte obiecte utile oricărui angajat – baterie externă, ceasuri sau chiar gadget-uri.