Afacerile mici trebuie să găsească în permanență metode de a-și păstra clienții vechi și de a atrage alții noi pe care să îi fidelizeze în cel mai scurt timp. În cazul afacerilor mici, fluctuațiile de clienți au un efect mult mai puternic asupra profitului decât în cazul afacerilor mari, unde business-ul este prea puțin afectat dacă doi clienți renunță la serviciile companiei în timp ce aceasta câștigă alți cinci clienți noi. Concret, dacă ai o afacere mică nu îți permiți să pierzi nici măcar un client din portofoliul tău și pentru a reuși să-i păstrezi și să-i fidelizezi sunt câteva trucuri.
1. Cupoanele de reducere atașate unui card printat personalizat
Lansează o campanie de promovare cu ajutorul unui serviciu personalizat de newsletter care să includă o invitație spre cupoane de reducere pe care clienții abonați le vor putea folosi. Practic, ei își dau acordul că vor să primească aceste cupoane și tu le trimiți carduri personalizate, în funcție de preferințele lor. Dacă nu ai echipamentul necesar poți apela la printcard.ro. Aici găsești o varietate de modele de echipamente performante de print tipizat pentru carduri de fidelizare clienți.
Concret, datorită cupoanelor de reducere, clienții tăi vor reveni cu siguranță pe site-ul tău pentru că vor ști că pot profita de beneficiul pe care l-ai acordat recent și îți vor aprecia mai mult afacerea și produsele sau serviciile. În plus, se vor simți importanți când le vei trimite un card personalizat cu un mesaj inovativ mobilizator.
2. Contactul direct – Piatra unghiulară către fidelizarea clienților
Nu te sfii să îți contactezi telefonic clienții mai vechi. Mai mult, nu e nimic greșit să-i suni să le faci urări de ziua lor de naștere, de o sărbătoare onomastică sau legat de orice aspect important din viața lor. Există rețele sociale precum LinkedIn sau Facebook unde găsești informații relevante care te vor ajuta să legi conexiuni importante cu clienții tăi.
Totodată, feedback-ul clienților este foarte important, așa că întreabă-i ce cred ei că ai putea aduce nou în afacere sau ce le-ar plăcea să le oferi. Dacă se simt stimulați și dacă le creezi impresia că sfatul lor este important nu numai că-i vei câștiga ca și clienți, dar aceștia vor vorbi despre afacerea ta și vor deveni, involuntar, ambasadorii tăi de brand. Cu recomandările lor portofoliul tău de clienți va crește cu certitudine.
3. Analiza – cheia succesului afacerii tale
Fă o analiză a produselor care se vând. Alege o perioadă de timp, să zicem, ultimele șase luni sau poate chiar un an întreg, și observă care au fost cei mai buni clienți ai tăi, de unde vin, ce au cumpărat, cât au cheltuit și cum poți să-i faci să cumpere mai des, mai mult și la un preț mai bun pentru tine.
Toate aceste informații te vor ajuta cu siguranță să îți îmbunătățești afacerea și produsele și să atragi clienți noi pe care vei reuși să-i păstrezi pentru toată viața.