Producătorii europeni de automobile sunt îngrijoraţi de un proiect de lege al Uniunii Europene care prevede ca emisiile de gaze ale vehiculelor diesel să fie măsurate din septembrie 2017 în condiţii reale şi nu în laboratoare specializate, cum se întâmplă în prezent, potrivit Mediafax.
Testele efectuate în laboratoare sunt criticate de organizaţiile de mediu pentru că subestimează nivelul real al emisiilor poluante ale automobilelor diesel, relatează Automotive News.
Asociaţia producătorilor auto europeni (ACEA) susţine că noul sistem de testate a emisiilor va impune companiilor să facă schimbări majore în testarea şi dezvoltarea unor noi vehicule, dar acest lucru va fi dificil pentru că reglementările sunt incomplete.
„Industria trebuie să proiecteze în prezent pentru a respecta reglementări care vor fi cunoscute abia anul viitor. Schimbările pot fi făcute după ce va exista claritate în privinţa noului sistem de testare“, se arată într-un comunicat al ACEA.
Potrivit asociaţiei, actuala propunere este incompletă pentru că nu respectă mai multe criterii, şi anume existenţa unui set complet de cerinţe, a unor limite specifice de performanţe, precum şi a datei de aplicare a noilor reglementări, având în vedere că data de septembrie 2017 nu este confirmată încă de legislaţia UE.
ACEA cere autorităţilor europene de reglementare să prezinte o propunere completă până cel târziu în lunile iunie sau iulie.
Automobilele diesel sunt populare în Europa, reprezentând jumătate din vehiculele noi comercializate, întrucât motoarele diesel au un consum mai redus de carburant, cu 15-20% faţă de modelele pe benzină.
Consumul mai redus de carburant înseamnă şi emisii mai mici de dioxid de carbon, care influenţează schimbările climatice, dar motoarele diesel emit cantităţi mai mari de oxid de nitrogen şi particule care provoacă astm, cancer pulmonar şi alte boli respiratorii.