Ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, s-a gândit astfel să crească aceste condiții aprige ce determină performanțele elevilor.
Șefa Învățământului este convinsă că elevii nu au nevoie nici de un program de mers la școală. De aceea a venit cu idei inovative în proiectul de Ordin privind structura anului școlar 2020 – 2021.
Astfel, conform noii structuri, vacanța elevilor intră în anul școlar și anul școlar intră în vacanță.
Specialiștii aduși de Partidul Național Liberal (PNL) în Ministerul Educației, pentru a o consilia pe Monica Anisie, au realizat că și în școala românească se poate aplica un principiu ce a dat roade de-a lungul timpului: pauzele lungi și dese, cheia marilor succese (succesuri, dacă este să cităm un mare clasic în viață, un alt exemplu al performanței reformelor din Educație, din ultimii treizeci de ani).
Același proiect însă, nu le permite elevilor nici o pauză suficientă unei recuperări necesare pentru a reintra în procesul de învățare.
Este o performanță unică, cel puțin în Europa, pe care ministerul român al Educației este foarte aproape să o obțină, grație proiectului Monicăi Anisie.
Din nou, statul român poate stabili un record care să uimească întreaga lume. Printr-un singur calendar, elevii din România ar putea avea și școală lungă și fragmentată și, pe același model, și vacanțele.
Articolul integral este disponibil pe Academia Cațavencu.