5.6 C
București
miercuri, 4 decembrie 2024
AcasăȘtirile zileiUniversitatea Politehnică din Bucureșți anunță un proiect ce vizează protejarea mediului acvatic

Universitatea Politehnică din Bucureșți anunță un proiect ce vizează protejarea mediului acvatic

Principalul obiectiv al proiectului constă în dezvoltarea și demonstrarea tehnologiilor de eliminare a nano-, micro și macro-plasticelor aflate în ecosistemele acvatice.

            În cadrul acestui parteneriat, Universitatea POLITEHNICA din București va caracteriza diferite tipuri de deșeuri din material plastic și va crea produse noi din deșeurile colectate pentru a susține economia circulară. În felul acesta va evalua din punct de vedere tehnic şi economic posibilitatea valorificării chimice a deşeurilor din plastic colectate în cadrul proiectului din diferite medii acvatice. De asemenea, utilizând probele de plastic colectate în cadrul consorţiului, Universitatea Politehnică Bucureşti va evalua impactul global asupra mediului înconjurător a filierelor de valorificare energetică: ardere, gazeificare şi piroliză.

            Proiectul a început derularea în Octombrie 2020, va fi implementat pe o perioadă de 36 luni și este finanțat cu  7.4 milioane € prin programul de cercetare EU Horizon 2020 în cadrul call-ului ”Pilot action for the removal of marine plastics and litter”, Topic ID: CE-FNR-09-2020 (Cntract nr. 101000612).

Cele mai citite

NATO avertizează: Sabotajul și atacurile cibernetice, provocări majore din partea Rusiei și aliaților săi

Un diplomat de rang înalt a avertizat că în perioada următoare ar putea avea loc acte de sabotaj și atacuri cibernetice care vizează țările...

Micii antreprenori îndeamnă la responsabilitate și sprijin pentru direcția pro-europeană a României

Antreprenorii români care au construit afaceri de succes în ultimii 5-10 ani își exprimă îngrijorarea cu privire la viitorul economic al țării și fac...

Românii, cuceriți de magia edițiilor limitate: 7 din 10 aleg produse tematice de Crăciun

Studiul arată că peste 60% dintre români percep brandurile care lansează ediții tematice de Sărbători, ca fiind mai atrăgătoare Produsele în ediție limitată, lansate cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă