Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Telefonul Vârstnicului a primit peste 30.000 de apeluri de la înfiinţare

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică naţională, gratuită şi confidenţială dedicată persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat peste 30.000 de apeluri, din octombrie 2015, când a fost lansat, până în prezent.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 28.02.2019 - 13:46

Potrivit reprezentanţilor acestui serviciu, din analiza celor 30.000 de interacţiuni telefonice iniţiate de aproape 6.000 de persoane reiese că 45% dintre vârstnicii care apelează locuiesc singuri.

Mai mult de 70% dintre apeluri vin de la persoane din mediul urban, din toate regiunile ţării.

Din punctul de vedere al sprijinului solicitat, 47% dintre apelaţi au cerut diverse informaţii utile, iar 35% au fost interesaţi de servicii de îngrijire la domiciliu sau de sprijin emoţional şi socializare.

Consilierii sociali care lucrează pentru acest serviciu le oferă apelanţilor sfaturi practice, îndrumare către instituţii specializate din comunitatea lor sau soluţii pentru a suporta mai uşor singurătatea. Una dintre concluziile interacţiunilor cu persoanele de peste 65 de ani este că accesul acestora la informaţie este limitat de izolare şi discriminare socială, migraţia accentuată a familiilor tinere şi dificultăţile de adaptare la mijloacele moderne de comunicare.

Dintre cei care folosesc în mod frecvent Telefonul Vârstnicului, peste 500 de persoane au avut nevoie de socializare şi au apelat la Serviciul de Reapelare Săptămânală, operat de 50 de voluntari specializaţi. Un alt serviciu complementar este TeleClubul Seniorilor, dedicat celor care nu au posibilitatea să participe la un club al seniorilor în comunitatea locală, fie pentru că acesta nu există, fie pentru că ei nu se pot deplasa. Prin TeleClubul Seniorilor, aceştia pot să se conecteze şi să discute cu alţi vârstnici.

Telefonul Vârstnicului - 0800 460 001 - poate fi apelat gratuit de luni până vineri, între orele 8.00 - 20.00, şi sâmbăta între 8.00 şi 16.00. Linia poate fi accesată şi de persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, populaţia vârstnică a României este reprezentată de 3,6 milioane de persoane, iar ritmul îmbătrânirii populaţiei plasează ţara noastră pe locul al doilea în topul european.

Telefonul Vârstnicului a fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistenţă Socială din România şi a obţinut Premiul pentru Originalitate la Gala Societăţii Civile.

Fundaţia Principesa Margareta a României este o organizaţie neguvernamentală care contribuie la dezvoltarea societăţii civile, cu programe sociale şi educaţionale care vin în sprijinul oamenilor, având o activitate de peste 29 de ani.

Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. Telefonul Vârstnicului este finanţat de Fundaţia Vodafone România, prin programul Connecting for Good, cu fonduri totale alocate de peste 600.000 de lei.

Comentarii

loading...