Aceste hotărâri au fost aprobate la propunerea Autorităţii Electorale Permanente şi a Ministerului Afacerilor Interne şi prin acestea sunt stabilite modelul timbrului autocolant, modelele ştampilelor birourilor electorale şi modelul ştampilei cu menţiunea „Votat”, al buletinului de vot şi al listelor electorale.
„Au fost stabilite atribuţiile şi sarcinile care revin autorităţilor publice – Autoritatea Electorală Permanentă, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Sănătăţii, Institutul Naţional de Statistică, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, prefecţi, primării”, a detaliat Barbu, citează Agerpres.
Totodată, Guvernul a aprobat bugetul necesar scrutinului din 26 mai.
„Suma necesară pentru buna desfăşurare a scrutinului este de 252 de milioane de lei. Aceste fonduri vor fi repartizate instituţiilor cu atribuţii în organizarea alegerilor: Secretariatul General al Guvernului, Autoritatea Electorală Permanentă, Ministerul Afacerilor Externe, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale”, a adăugat purtătorul de cuvânt al Executivului.
În perioada 23-26 mai, cetăţenii din statele membre UE vor alege, prin vot direct, noul Parlament European. Alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European se vor desfăşura pe 26 mai. Aceasta este a patra oară, de la aderarea României la Uniunea Europeană, când sunt organizate în România alegeri pentru Parlamentul European (scrutinele anterioare au avut loc în noiembrie 2007, iunie 2009 şi mai 2014).