În plus, Firea anunţă că a dat ordinul de începere a proiectării pentru etapa a două, unde s-au făcut economii substanţiale prin refacerea coridorului de expropriere.
”Am făcut o vizită la şantierul «Străpungere Ciurel – Nod Rutier Virtuţii», pentru a verifica stadiul lucrărilor la acest obiectiv de investiţii. Conform grafiului de execuţie, prima etapă a acestui proiect, Nodul Virtuţii, se va încheia la sfârşitul acestui an, atunci când vom începe, în conformitate cu legislaţia în vigoare, testele statice şi dinamice. După această etapă, Nodul Virtuţii – acest obiectiv de investiţii atât de aşteptat de bucureşteni – va putea fi redat circulaţiei”, a scris, joi, pe Facebook, rimarul general.
Firea mai anunţă că, începând cu dată de 1 septembrie, tramvaiul 41 va putea circula în această zona, înainte de începerea anului şcolar.
”În ceea ce priveşte stadiul actual, am reuşit să accelerăm ritmul lucrărilor, astfel încât, chiar ieri au fost montate ultimele două grinzi aferente tablierului metalic care face joncţiunea peste bulevardul Virtuţii. Reamintesc faptul că acest proiect, iniţiat în urmă cu 12 ani, a fost preluat cu un grafic de execuţie de doar 10%, iar în prezent, nodul Virtuţii, componentă a acestei investiţii, este realizat în proporţie de peste 90%”, a mai scris Firea.
Aceasta anunţă că, în perioada următoare, lucrările la acest obiectiv de investiţii vor viza suprastructura tablierului metalic, montarea şi tensionarea hobanelor şi infrastructură bretelelor aferente acestui pasaj.
În plus, primarul general anunţă că a dat ordinul de începere a proiectării etapei a doua.
”Am dat ordinul de începere a proiectării şi doresc să subliniez faptul că am reuşit să facem economii substanţiale prin refacerea coridorului de expropriere pentru că în proiectul iniţial erau afectate mult mai multe clădiri care trebuiau expropriate. Totodată, am primit asigurări din partea constructorului că va alocă resurse umane suplimentare astfel încât lucrările să poată avansa cât mai rapid”, a mai afirmat Firea.
Proiectul are 3 componente: Nodul Virtuţii (care presupune un pasaj peste răul Dâmboviţa şi peste Şoseaua Virtuţii cu descărcare în Cartierul Drumul Taberei), o altă secţiune până în Centură Bucureştiului şi cea de a treia – din Centura Bucureştiului până în Autostrada A1.
Proiectul urmăreşte realizarea unui drum expres care face legătură între Splaiul Independenţei şi Autostrada A1: se traversează Şoseaua Virtuţii, apoi se poate ieşi în cartierele Drumul Taberei şi Militari, de acolo în Centură Bucureştiului şi mai departe în Autostrada A1.
Prin realizarea acestui obiectiv se va obţine o intrare mai facilă în Bucureşti dinspre Autostrada Bucureşti – Piteşti, dar şi o redistribuire a traficului.