Accidentul aviatic din Munţii Apuseni, în care au murit cunoscutul pilot Adrian Iovan şi studenta de la Institutul Medico-Militar din Bucureşti, iar alţi patru medici şi copilotul au fost răniţi grav, nu este unul singular. Au mai fost cazuri, în care cei care mergeau să salveze vieţi, au plătiti cu propria viaţă erorile sistremului.
La 9 ianuarie 2006 elicoperul Unităţii Speciale de Aviaţie a MAI, s-a prăbuşit la scurt timp de la decolare în apropierea Aeroportului Internaţional Iaşi, în padurea Ciric. Făcea un zbor tehnic de verificare înainte de a pleca într-o misiune.
Citeşte şi: Cazul elicopterului SMURD prabusit la Iasi: Neglijenta sau eroare umana?
Atunci au murit medicul primar de medicină de urgenţă Liliana Puiu, asistenta Mioara Hauta de la UPU-SMURD Iaşi, precum şi pilotii Unitătţi Speciale de Aviaţie a MAI – cpt. comandor Mihai Valentin Stănescu şi cpt. comandor Augustin Toma.
La 23 decembrie 2006, elicopterul EC 135 al SMURD Târgu Mureş, care avea la bord un pilot, un navigator şi un echipaj medical, s-a prăbuşit în judeţul Bistriţa-Năsăud.
Accidentul s-a soldat cu rănirea celor patru persoane aflate la bordul elicopterului.
Medicii erau în drum spre o intervenţie către Vatra Dornei. Conform datelor din anchetă, elicopterul a intrat într-o masă de aer ceţos, vizibilitatea fiind zero.
Pilotul a fost obligat să ia altitudine pentru a depăşi zona de ceaţă. În câteva clipe elicopterul a aterizat în zona Pasul Tihuţa, judeţul Bistriţa-Năsăud.
La 5 martie 2003, un elicopter de tip Alouette YAR 316 B, aparţinând Transgaz şi s-a prăbuşit în apropiere de satul Morişti, arondat comunei Cojocna.
Elicopterul, închiriat de SMURD Târgu Mureş, a decolat de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi trebuia să transporte la Budapesta un copil nou-născut pentru a fi operat pe cord.
Citeşte şi: Accidente de elicopter in ultimul deceniu
În accident au murit patru persoane, dintre care două cadre medicale SMURD şi doi piloţi.