Aproximativ 50 de sindicalişti de la Federaţia Mecanicilor de Locomotivă pichetează, marţi, sediul Ministerului Transporturilor, informează Mediafax.
Ei cer oprirea procedurii de privatizare a CFR Marfă.
Sindicaliştii au bannere pe care scrie „Ne vrem drepturile înapoi”, „Vrem să muncim, nu vrem să cerşim”, „De cinci ani salarii îngheţate”, „Avem patru ani de când ne-aţi diminuat veniturile. Până când?”, „Respectăm şi vrem respect” şi „USL, noi te-am votat, tu ne-ai trădat”.
Federaţia Mecanicilor de Locomotivă a anunţat că sindicaliştii vor picheta Ministerul Transportului în 18, 19 şi 20 iunie, între orele 9.00 şi 14.00, pentru a cere oprirea procedurii de privatizare a CFR Marfă, întrucât în timpul derulării acesteia au intervenit schimbări în structura societăţii şi reluarea ei în condiţii normale.
Sindicaliştii spus că suma pentru care ar urma să fie vândută compania CFR Marfă este foarte mică şi cer ca vânzarea să se facă la valoarea de piaţă, adică peste un miliard de euro.
Federaţia Mecanicilor de Locomotivă reclamă că, săptămâna trecută, anumite active ale CFR Marfă, în valoare de 63.803.393 de lei, au fost transferate către Societatea de Administrare Active Feroviare, dar şi faptul că s-a decis ştergerera datoriilor societăţii către bugetul de stat, de peste 1,5 miliarde de lei.
„Aceste două intervenţii întreprinse de conducerea Ministerului Transporturilor au dus în prima fază la diminuarea capitalului social al societăţii, iar în a doua fază la majorarea sa cu sume importante (de peste 1,5 miliarde lei), lucru din care rezultă că valoarea societăţii supusă privatizării acum, stabilită la 180 de milioane de euro, nu mai reprezintă realitatea”, a declarat luni preşedintele federaţiei, Iulian Măntescu.
Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi de faptul că pe parcursul procedurii de privatizare nu a existat un dialog social real, partenerii sociali nefiind consultaţi nici când s-a întocmit dosarul, nici când s-a stabilit caietul de sarcini.
Măntescu a mai spus că în urma privatizării se estimează că 40 – 50 la sută dintre cei aproape 11.000 de salariaţi de la CFR Marfă vor fi disponiblizaţi, însă astfel de măsuri sunt analizate şi în cazul SN CFR SA şi CFR Călători.
Potrivit sursei citate, din cauza reducerii cu 400 de milioane de lei a bugetului, decizie luată de către Ministerul de Finanţe, numărul de trenuri a fost redus semnificativ de la începutul acestui an.
Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă a precizat că dacă la începutul anului erau 1.500 de trenuri în 24 de ore, în prezent acestea au fost reduse cu aproximativ 400 şi până la sfârşitul anului ar urma să mai fie reduse încă 300.
Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei. Joi, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, comisia de privatizare va deschide plicurile cu ofertele de cumpărare şi va stabili câştigătorul. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 milioane de euro.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.
Guvernul îşi asumă faţă de FMI doar desemnarea câştigătorului licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, una dintre principalele solicitări ale instituţiei financiare, dar nu şi finalizarea tranzacţiei, arătând că operaţiunea depinde de îndeplinirea tuturor condiţiilor din contract.
Astfel, Guvernul promite FMI, în scrisoarea de intenţie transmisă săptămâna trecută, înainte de decizia finală din board-ul Fondului, şi obţinută de Mediafax, că va încerca să desemneze un câştigător al licitaţiei pentru CFR Marfă la 21 iunie, cu puţin înainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanţează referirea la încheierea tranzacţiei efective, arătând că aceasta depine de îndeplinirea „tuturor” condiţiilor contractuale.