1.4 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024
AcasăSpecialCum s-au izbit șoferii care circulau ieri orbește pe A2 și au...

Cum s-au izbit șoferii care circulau ieri orbește pe A2 și au provocat cel mai grav accident rutier din România, cu 4 morți și 57 de răniți. Ultimul automobil implicat în accident avea kilometrajul blocat la 118 kilometri pe oră

UPDATE 16 .30: Ultima maşină implicată, sâmbătă, în carambolul de pe Autostrada Soarelui a rămas cu kilometrajul blocat la 118 kilometri pe oră. 

Primul şofer implicat în accidentul de sâmbătă, un instructor auto care încerca să ajungă la Brăila, spune că se află pe banda a două a autostrăzii şi a redus viteza până la 30 de kilometri pe oră atunci când a constatat că vizibilitatea este foarte slabă din cauza ceţii, citează Ziare.com.

„Eram prima maşină. A venit cineva din spate şi m-a lovit. Eram la volan, circulăm pe banda doi. Se poate circulă şi pe banda întâi şi pe banda doi. Nu eram staţionat. Am redus viteza pentru că scria pe panourile alea să reducem viteză. Eu am redus viteză, îmi apăr viaţă mea. Nu aveam elev. Mergeam la Brăila la o pomană”, spune instructorul Ion Marin Ţîră.


Toată noaptea de sâmbătă spre duminică au avut loc audieri la Poliția A2 sub coordonarea prim-procurorului de la Parchetul Judecătoriei Lehliu. Anchetatorii au conturat o primă ipoteză privind producerea celui mai grav accident din România.

GALERIE FOTO AICI!

Patru persoane au murit până acum, trei la locul impactului violent și o alta ulterior, în Spitalul Floreasca din București. Alte 57 de persoane au fost internate în mai multe spitale din Capitală. Printre ele mai sunt câteva persoane despre care medicii spun că sunt rezervați când e vorba să indice șansele de supraviețuire.

„În acest accident au fost implicate 29 de vehicule. Din primele cercetări a rezultat faptul că cauza principală pentru care s-a produs accidentul este neadaptarea vitezei la condiţiile meteo rutiere. O ceaţă foarte densă, cu o vizibilitate sub 20 de metri”, spune comisarul-şef George Grigore, director adjunct al Direcţiei Rutiere din Poliţia Română.


Carambolul de pe A2 este cel mai grav de când s-a deschis Autostrada Soarelui, spune directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din Poliţia Română





În curtea Poliției A2 au fost duse cele 30 de autovehicule implicate în carambolul sângeros de sâmbătă dimineața. Peste noapte anchetatorii au discutat cu toți șoferii și pasagerii din mașinile implicate în accident. Este vorba despre persoanele care nu au ajuns la spitale, adică 41 de victime.
În cursul dimineții, televiziunile de știri au relatat, pe surse, că anchetatorii au conturat o posibilă ipoteză privind producerea acestui accident. Astfel, conform jurnaliștilor de la Stirile ProTV, totul ar fi pornit de la șoferul unei Dacii, care a redus foarte mult viteza, pe banda a doua, când a intrat în ceață.
 

”La 8.37, ora producerii accidentului, Austostrada Soarelui era invaluita de o ceata groasa. In zona era instituit un cod galben de ceata, pentru ca vizibilitatea era mai mica de 50 de metri. Cu toate aceastea, spun politistii, unii soferi nu au adaptat viteza si distanta dintre masini, asa ca la kilometrul 67 inevitabilul s-a produs.

Soferul unei Dacii Logan care venea dinspre Bucuresti a fost lovit din spate dupa ce, sustine el, a incetinit pentru ca nu mai vedea nimic. Omul si-a continuat drumul si a tras pe dreapta dupa aproximativ 100 de metri. In spatele lui insa, bubuiturile au continuat sa rasune timp de un minut, de la alte 28 de masini care intrau una in alta, soferii neapucand sa franeze la timp”, a informat stirileprotv.ro, unde a fost prezentată și o simulare grafică a accidentului.

Comisarul-șef George Grigore a declarat pentru televiziunile de știri că este cel mai grav accident rutier din ultimii ani. Întrebat ce măsuri luase Poliția Rutieră înainte de accident, pentru a ajuta șoferii care circulau pe condiții meteo extreme, comisarul-șef a dat un răspuns șocant: Am luat măsuri, centrul infotrafic a transmis informări către presă

”Principalele cauze sunt viteza neadapatată condițiilor meteo rutiere, vizibilitate sub 20 de metri și


distanței față de autovehiculul din față. La 3 kilometri înainte de locul accidentului era un echipaj al Poliției Rutiere care staționa cu lămpile aprinse, acest echipaj s-a deplasat la locul accidentului.

Pe panoul cu mesaje variabile de la kilometrul 64 era un mesaj că e limită de viteză la 60 de kilometri pe oră. Nu putem spune acum cine e vinovat. Prim procurorul de la Parchetul Lehliu face audieri, la sediul Politiei A2. Sunt audiați 20 de șoferi care nu sunt în spital. Se fac inspecții tehnice pe toate mașinile implicate în accident si expertize. Am luat măsuri, centrul infotrafic a transmis informări către presă”

„Intrand in peretele ala de ceata, nevazand, neavand spatiu, am redus viteza. Dupa ce am aprin avariile de ceata, dupa nici 5 secunde ne-a lovit in spate. O lovitura de 80, 90 la ora. Mai mult, s-a dat jos din masina sa vada ce a patit. Pe banda doi pe Autostrada! Cum sa faci asa ceva?”, a declarat un martor pentru televiziunile de știri.


VIDEO: Imaginile filmate la momentul intervenției echipajelor de salvare arată cât de groasă era ceața chiar și după producerea accidentului.



Jurnaliștii de la stirileprotv.ro au realizat chiar și o animatie grafică în care este explicat mecanismul producerii accidentului, așa cum este el dedus din primele informații oferite de anchetatori.


EDITORIALUL ”România liberă” ridică semne de întrebare legate de modul cum intervine Poliția Rutieră în cazul situațiilor meteo extreme

Poliția Rutieră e condusă de incompetenți sadea și asta ucide pe șosele | OPINIE

Câte echipaje de Poliție Rutieră au fost trimise pe A2 când a apărut ceața? Știa măcar Poliția Rutieră că e ceață pe autostradă, înainte să se producă carambolul cu 3 morți și să curgă apelurile disperate la 112? Poliția Rutieră stă doar la ciupeală și niciodată nu este acolo când e nevoie de ea pentru că e condusă de șefi total incompetenți.

Dincolo de accidentul acesta, ministrul de Interne ar face bine să-i întrebe pe incompetenții care conduc Poliția Rutieră ce plan au ei pentru a vâna sistematic și constant șmecherii de pe șosele, astfel încât să nu se mai circule atât de periculos. Ce fac ei ca să fie Poliția Rutieră prezentă astfel încât să nu mai pară șoselele sat fără câini? După ce plan acționează ei pentru ca instituția asta să fie prezentă atunci când șoferii au nevoie de ea?

Citiți aici tot comentariul și opiniile cititorilor!

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă