Începutul lunii mai înseamnă pe lângă minivacanța de 1 mai și concursul ”Eurovision Song Contest” la care participă artiști din 40 de țări. România va fi reprezentată, în acest an, de trupa Voltaj cu melodia ”De la capăt”.
În acest an, primăria Vienei anunță că se așteaptă la 195 milioane de spectatori în toată lumea. Astfel, în mai 2014 s-au înregistrat pe intervale scurte, atât la semifinale cât și la marea finală, chiar și 195 de milioane de spectatori din 40 de țări, din Europa până în China și Australia. În medie, cota de piață la marea finală din 10 mai a fost de 37,3 procente. În țara gazdă Danemarca a ajuns chiar la 89 de procente. 61 de milioane de spectatori au urmărit în medie marea finală din 2014 – cu șase milioane mai mulți decât în 2013.
Citește și: EUROVISION 2015. Trupa Voltaj a câștigat finala Eurovision România (FOTO)
Designul scenei pe care se vor întrece în melodii artiștii este format dintr-un un ochi de 44 de metri compus din 1.288 de piloni luminescenți.
”Un ochi ce încadrează întreaga scenă, compus din 1.288 de piloni cu LED-uri, lat de 44 de metri, înalt de până la 14,3 metri și adânc de până la 22 de metri. Pilonii cu LED-uri pot produce o gamă largă de efecte luminoase, capabile să creeze o anume atmosferă. Scena din interiorul ochiului are o lățime de 14,2 metri, iar podeaua cu un diametru de 11 metri este și ea complet acoperită cu LED-uri. În fundal se află un perete cu LED-uri lat de 26 de metri și înalt de 8,5 metri, care la mijloc se poate deschide pe o lățime de până la 13 metri”, au anunțat organizatorii.
La Eurovision vor participa 1.700 de jurnaliști din lumea întreagă, 1.300 de delegați și 700 de voluntari, potrivit unui comunicat al Primăriei din Viena.
Astfel, 1.700 de jurnaliști din lumea întreagă – din Europa până în Australia – sunt așteptați la Viena cu această ocazie. Pentru aceștia se amenajează chiar în Wiener Stadthalle un centru de presă cu cele mai moderne dotări. Timp de două săptămâni, în sala de conferințe de presă (cu o capacitate de peste 500 de persoane), se vor organiza de asemenea peste 80 de conferințe de presă – fiecare țară având repartizate câte două conferințe individuale; suplimentar vor avea loc conferințe de presă și după show-urile live.
Totodată, sunt așteptați 1.300 de delegați, întrucât posturile de televiziune participante trimit, pe lângă artiștii participanți la concurs, echipe de filmare, fotografi, comentatori, make-up-artiști, costumieri, purtători de cuvânt, șefi de delegație etc. În funcție de data semifinalei, delegațiile sosesc începând din 10 mai și rămân aproximativ două săptămâni la Viena.
Citește și: Cât câștigă Austria din organizarea concursului Eurovision
Pentru buna desfășurare a concursului vor ajuta 700 de voluntari.
”Eurovision Volunteers Program se bazează în toate țările pe participarea benevolă a celor dornici să se implice în organizarea și desfășurarea evenimentului. Chemați să preia diverse responsabilități, voluntarii sunt cei care „construiesc punți“ de comunicare pe toată perioada de desfășurare a evenimentului. Vom întâlni voluntari la centrul de presă, la ghișeul de informații, la acreditare, în zona de asistență pentru public sau producție, în calitate de „om bun la toate“ până la însoțitor de delegație. Din România s-au primit 17 cereri de voluntariat”, potrivit comunicatului citat.
Building Bridges“ este sloganul ales de Radioteleviziunea Austriacă ORF și totodată scopul acestei manifestări ce s-a impus drept cel mai mare eveniment de divertisment TV din lume.
”Eveniment în care se găsesc reunite ideea europeană și caracterul universal al muzicii. Pentru prima oară în istoria concursului, întreaga manifestare se va desfășura ca Green Event certificat, punând în prim plan principiile sustenabilității și incluziunii”, au conchis organizatorii.