Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a suspendat contractul directorului adjunct de investiţii din cadrul Direcţiei Drumuri şi Poduri Craiova, Alin Goga, după ce acesta a criticat compania la o emisiune TV și a spus că autostrada Sibiu-Orăştie trebuie închisă şi reconstruită, întrucât nu permite circulaţia în condiţii de siguranţă, potrivit Mediafax.
Compania de Drumuri arată, într-un comunicat, că fişa de post semnată de toţi salariaţii CNADNR interzice acestora să acorde interviuri şi să furnizeze documente sau informaţii în legătură cu activitatea CNADNR în lipa unui mandat acordat de directorul general.
„Având în vedere că domnul Alin Goga a afirmat că a participat la o şedinţă CTE unde a constatat că «tratăm lucrurile cu superficialitate», că referitor la autostrada Orăştie – Sibiu «nu există rezolvare tehnică în» acest moment, că «s-a făcut o chetă de 250 de mii euro», că «noi suntem cei mai inteligenţi şi cei mai buni, pe unde am ales să construim? Exact pe unde este cel mai prost», că «angajaţii CNADNR vin de acasă cu casa de marcat, scot din priză casa CNADNR-ului şi pleacă acasă cu 8-9.000 ron pe tură», comisia de cercetare disciplinară a solicitat salariatului, ca în data de 28.08.2015 să se prezinte la comisie în vederea probării celor afirmate”, susţineCNADNR.
Goga a afirmat în iulie că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie trebuie reconstruit şi a vorbit despre ilegalităţi în CNADNR.
„Vă spun că suntem ca la «Meșterul Manole»: ce am construit și am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară și – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condițiile în care am știut că recepționăm un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune și după patru zile am fost chemat la DNA. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână așa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus și pe întreținere, pe investiții, reabilitări și avem o rețea care e jalnică, pentru că totul pornește din interior: 6.000 de oameni și 10 la sută sunt ingineri de drumuri și poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condițiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiți papagali de toate culorile. Fiecare director și-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează”, a spus Goga.
Pe durata cercetării disciplinare prealabile, contractul individual de muncă al lui Goga este suspendat conform legii, salariatul având obligaţia de a răspunde, în această perioadă, la convocările comisiei de cercetare disciplinară prealabilă, afirmă Compania de Drumuri.
CNADNR susţine că Goga a avut perioade în care a renunţat la calitatea de salariat al companiei de drumuri, după care s-a reangajat, şi a mai fost subiectul unei cercetări disciplinare. După desfacerea contractului individual de muncă pentru absenţe nemotivate, a fost reangajat ţinându-se cont de situaţia familială a acestuia, potrivit sursei citate.
Alin Goga a afirmat la finele lunii iulie, la Realitatea TV, că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie ar trebui închis, în contextul în care circulaţia se desfăşoară în condiţii nesigure, iar singura soluţie rămâne reconstruirea sa. Asta în condiţiile în care au existat proiectant, consultant, inclusiv sesizări cu privire la situaţia terenului, iar traseul s-a modificat cu câteva sute de metri pe o zonă unde se produc alunecări şi este cunoscut acest lucru. În acest sens, explică Alin Goga, o dovadă în plus a situaţiei terenului fiind DN7 şi magistrala feroviară 200 care au avut probleme dintotdeauna, în zona aceea, şi în permanenţă CNADNR şi CFR au efectuat reparaţii şi, cu toate acestea, alunecările tot se produc.
CNADNR a identificat mai multe probleme la lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie, anunţând că de „slaba calitate a lucrărilor” este vinovat constructorul italian Salini Impregilo şi că acesta trebuie să remedieze problemele deoarece tronsonul de autostradă riscă să fie acoperit de alunecări de teren. Astfel, la doar opt luni de la inaugurare, pe cei 22 de kilometri ai tronsonului dintre Cunţa şi Sălişte, terasamentul „stă să o ia la vale”, o placă de beton s-a spart deja, iar ţevile de scurgere sunt îndoite. Autostrada este în garanţie timp de 4 ani, astfel că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala antreprenorului.
Salini-Impregilo SpA a informat că realizează o serie de expertize tehnice în zonele cu probleme. Până în momentul de faţă, CNADNR SA, însă, nu a primit nicio informaţie oficială cu privire la investigaţiile, testele şi concluziile acestor expertize. La sfârşitul acestei săptamâni, este programată, de comun acord, o şedinţă tehnică, în cadrul căreia se aşteaptă ca antreprenorul să prezinte aceste detalii pentru defectele din zona km 60+660, inclusiv soluţia tehnică de remediere, dat fiind faptul că şedinţa a fost solicitată de către antreprenor, susţineCNADNR.
Un alt angajat al CNADNR, Liviu Costache, este şi el cercetat disciplinar pentru că a participat la o emisiune tv din data de 4 august.
„La această emisiune şi domnul Costache a făcut afirmaţii nefondate, neadevărate, jignitoare şi calomnioase la adresa companiei şi a angajaţilor săi. Şi în acest caz, conform legislaţiei, comisia de cercetare disciplinară solicită domnului Costache probarea celor afirmate”, se mai arată în comunicatul CNADNR.
Costache a fost directorul direcţiei comerciale din cadrul CNADNR, iar după reorganizarea acesteia i s-au propus două posturi de conducere pe care le-a refuzat. Contractul lui Liviu Costache cu CNADNR a fost desfăcut în 2011, dar a fost reangajat în companie în 2014.