Sistemul de taxare pentru autoturisme amplasat la intrarea în cetatea din Alba Iulia s-a blocat, luni, în prima zi de funcţionare, reprezentanţii administraţiei locale şi şoferii constatând că sistemul este greu de folosit, formându-se cozi de maşini, transmite informează Mediafax.
Sistemul de taxare pentru autoturismele care intră în cetatea istorică din Alba Iulia a fost pus în funcţiune oficial luni, accesul făcându-se pe bază de carduri de tip abonament pentru riverani şi tichete pentru turişti.
După mai puţin de două ore de la punerea în funcţiune, poliţiştii comunitari şi angajaţii Primăriei care supravegheau sistemul de taxare au fost nevoiţi să îl oprească, pentru că se formase un blocaj, iar cozile de maşini se întindeau pe aproape 100 de metri.
Sistemul de taxare de la intrarea în Cetatea Alba Carolina s-a blocat după mai puţin de două ore de la punerea în funcţiune din cauza unei erori din softul sistemului, eroare provocată de faptul că unele carduri emise nu apăreau ca fiind înregistrate în sistem, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia, Mihai Coşer.
"Vă daţi seama, este prima zi de funcţionare a barierei şi nimeni nu este obişnuit cu mecanismul, însă sperăm ca în scurt timp să eliminăm toate neajunsurile şi împreună cu firma care a montat sistemul de acces cu bariere în cetate să restrângem timpii de aşteptare pentru operaţiunile intermediare de acces, de la accesarea primului cupon până la validarea plăţii", a spus Coşer.
Mihai Coşer a adăugat că sistemul de taxare a fost repus în funcţiune după ce au fost corectate erorile apărute în prima parte a zilei, însă a precizat că va trebui îmbunătăţit, astfel încât să se reducă timpii de acces şi validare care generează cozi în punctul de intrare în cetate.
Sistemul de acces în interiorul fortificaţiei din Alba Iulia a avut parte şi de erori amuzante, una dintre acestea fiind determinată de faptul că raportul zilnic pe care îl eliberează aparatul de taxat era în limba spaniolă, iar legislaţia fiscală din România nu îl acceptă.
"Raportul zilnic care ne spune care sunt încasările într-o zi, practic acel Z, era eliberat în limba spaniolă, limbă în care este realizat acest soft, însă între timp s-a remediat şi acest neajuns", a spus Coşer.
În aceste condiţii, mulţi dintre şoferi au ales să îşi lase maşina în afara cetăţii, chiar dacă aveau carduri de acces de tip abonament.
"Sincer, nu am văzut prostie mai mare. Dacă te opreşti cu maşina nu poţi ajunge la sistemul de taxare pentru a apăsa butonul de acces sau pentru a valida cardul, apoi în interiorul cetăţii rişti să nu găseşti parcare liberă, chiar dacă ai plătit taxa de intrare şi, dacă parchezi anapoda, vei fi amendat de poliţiştii locali. E treabă în stilul românesc autentic", a spus unul dintre şoferi.
"La primele ore ale dimineţii circulaţia a fost infernală. S-a blocat atât intersecţia din apropiere, iar coada de maşini de pe sensul de mers se întindea până la catedrala ortodoxă (o distanţă de aproximativ 100 de metri – n.r.). Eu cred că probleme apar din cauză că plata se face la un singur automat la ieşirea din cetate", a spus un alt şofer, care aştepta să iasă din cetate.
Administraţia locală din Alba Iulia a introdus, începând de luni, un sistem de taxare pentru autoturismele care intră în cetatea istorică din municipiu.
Anterior, timp de o săptămână, reprezentanţii administraţiei locale au testat şi verificat sistemul pentru a putea corecta eventualele greşeli.
Accesul se face pe bază de carduri de tip abonament, în valoare de 30 de lei pe an, pentru riverani, iar pentru turişti şi ceilalţi şoferi care nu au astfel de carduri taxa de intrare şi staţionare în cetate este de 2 lei pe oră.
Sistemul de taxare a costat aproximativ 50.000 de euro.
În interiorul cetăţii se regăsesc aproximativ 250 de locuri de parcare pentru public şi 10 locuri de parcare pentru autovehiculele persoanelor cu handicap.
În zona interioară a Cetăţii Alba Carolina se află Catedrala Reîntregirii, Catedrala Romano-Catolică, Muzeul Naţional al Unirii şi Sala Unirii, Universitatea "1 Decembrie 1918", un hotel medieval, precum şi alte instituţii sau spaţii cu destinaţie turistică.
Cetatea din Alba Iulia a fost construită la începutul secolului al XVIII-lea, între anii 1714-1738, fiind considerată cea mai reprezentativă fortificaţie bastionară de tip Vauban din România. Lucrările propriu-zise la fortificaţia de la Alba Iulia au început în 4 noiembrie 1715, când s-a pus piatra de temelie a bastionului Carol, dedicat împăratului şi situat pe latura de nord a cetăţii.
Centrul militar al Transilvaniei şi depozitul general pentru armament pe aceea vreme, cetatea are valoare arhitecturală datorită lucrărilor în piatră realizate de sculptori italieni, în urmă cu 300 de ani. Perimetrul zidurilor este de aproximativ 12 kilometri, acestea fiind ridicate cu ajutorul a 20.000 de iobagi.
Înainte de a se ridica fortificaţia de tip Vauban, pe acest loc a existat, începând cu anul 104, un castru roman, iar apoi o cetate medievală, cele trei fortificaţii fiind construite în timp, una peste alta.