După ce un învăţător sucevean şi-a propus să-şi transforme elevii în mucenici, iar un profesor din Galaţi le-a spus tinerilor că „ştiinţa este drăcească”, Asociaţia Secular-Umanistă (ASUR) cere Ministerului Educaţiei să oprească „îndoctrinarea religioasă” şi să demareze anchete în şcoli, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
ASUR atrage atenţia că orele de religie sunt „ore de cateheză”, iar copiii sunt îndemnaţi la intolerenţă faţă de celelalte religii.
Citeşte şi Noul proiect de plan-cadru pentru învăţământul primar perpetuează îndoctrinarea religioasă din şcoli
Astfel, un învăţător din comuna suceveană Botoşana a fost acuzat de părinţi că îi terorizează pe elevi, obligându-i să citească acatiste, să nu se joace cu copiii de altă religie şi să stea în genunchi pe grăunţe dacă greşesc, toate, ca să-i transforme pe micuţii de clasa a IV-a în mucenici. Teofil Creangă a fost reclamat de părinţi la Inspectoratul Şcolar Judeţean, care nu a luat încă o hotărâre, conform presei locale.
În Iaşi, un profesor de ştiinţe sociale şi-a exprimat faţă de elevi dispreţul pentru atei şi pentru cei de alte religii decât cea ortodoxă. Profesorul a spus despre catolici că sunt „impuri”, precizează ASUR.
Şi elevii de la o şcoală din Galaţi sunt învăţaţi, la orele de istorie, că ştiinţa este „luciferică şi drăcească”, iar că persoanele care nu sunt ortodoxe sunt „sectante”, conform unei înregistrări audio postate pe Trilulilu.
„Uriaşa majoritate sunt păgâni, sunt sectanţi, sunt catolici, sunt budhişti, sunt de-ăia, sunt de-ăia, sunt de-ăia, mă doare capu’. Era să spun şi de-ăştia […] şi greco-catolici, da’ nu mai spun. […] Dar imediat după, după ce au stat ei oleacă în rai, apare şi ştiinţa. Cum apare? Păi vine şerpeluţul ăla şi spune Evei ‘Ia gustă tu din fruct, să vezi ce bun e, ia dă-i şi lui Adam să guste’. Şi vine căderea. Ţii minte cum au căzut lin? Şi dacă au căzut, apare ştiinţa. Cum apare ştiinţa? Imediat şarpele: ‘Ia cercetează tu să vezi cum e, ia experimentează tu să vezi cum este’. Aia este ştiinţa. De aceea credinţa este dumnezeiască, ştiinţa este luciferică în esenţa ei, drăcească„, le-a spus profesorul din Galaţi elevilor, conform ASUR.
Citeşte şi Sondaj CCSB: Încrederea în Biserica Ortodoxă Română, la cel mai SCĂZUT nivel din ultimii 4 ani
Vicepreşedintele organizaţiei, Toma Pătraşcu, susţine că Ministerul ar trebui să implementeze politici educaţionale prin care să se prevină îndoctrinarea din şcoli şi că elevii ar trebui să înveţe istoria religiilor.
„Prin pasivitatea de care dă dovadă, Ministerul Educaţiei se face direct vinovat de actuala situaţie. Îndoctrinarea religioasă este un fenomen prezent de multă vreme în şcoli şi nu se limitează la orele de religie. La limba română se învaţă rugăciuni, la muzică se ascultă cântece religioase; chiar şi cărţile de istorie sau biologie se transformă uneori în instrumente de promovare a ‘dreptei credinţe’, pline de citate din Biblie şi interpretări în cheie religioasă. Mai mult, profesorii de religie, chiar si atunci când agresează fizic elevii, par a se bucura de imunitate„, a explicat vicepreşedintele organizaţiei, Toma Pătraşcu, în comunicat.
„Să nu uităm: În România sunt 18.300 de biserici; doar 4.700 de şcoli generale stau la dispoziţia copiilor!”, conchide ASUR.