În perioada ianuarie – iunie 2020, din totalul de 4.896.707 apeluri, un număr de 2.669.464 apeluri au reprezentat urgenţe (54,52%), iar 2.227.243 au fost apeluri non-urgente (45.48%), a transmis STS (Serviciul de Telecomunicații Speciale), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență.
„Numărul de apeluri non-urgente a scăzut, ceea ce demonstrează că cetăţenii au înţeles importanţa apelării responsabile a numărului unic de urgenţă. În prima jumătate a acestui an, cetăţenii din zona Bucureşti-Ilfov au apelat cu cea mare responsabilitate Serviciul de urgenţă 112, aproape 64,89% din totalul apelurilor reprezentând urgenţe reale pentru care s-au alertat agenţiile specializate de intervenţie (Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie). Sunt însă şi judeţe unde ponderea apelurilor non-urgente este foarte ridicată: Gorj (65,90%), Harghita (64,21%) şi Mureş (61,49%).”, spun cei de la STS într-un comunicat de presă preluat de News.ro.
În funcţie de agenţiile specializate de intervenţie către care operatorii STS au transferat apelurile, situaţia se prezintă astfel: Ambulanţă – 54,03% (1.770.037 apeluri), urmate de Poliţie – 23,29% (762.853 apeluri), ISU-SMURD –17,70% (579.682 apeluri), Jandarmerie – 4,33% (141.972 apeluri) şi alte agenţii – 0,65% (21.269 apeluri).
Apelarea abuzivă a Serviciului de urgenţă 112 se pedepseşte cu amenzi cuprinse între 1.000 şi 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activităţi în folosul comunităţii, iar alertarea falsă a agenţiilor de intervenţie se sancţionează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau cu prestarea de la 200 la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii.