Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Blue Air cu motoarele gripate: o sută de milioane euro în minus la încasări

Blue Air a intrat la cerere în procedură de concordat preventiv a debitorului pentru a amâna rambursările pentru pasageri, în paralel cu redeschiderea activității și onorarea plăților urgente cu salariile ori leasing-urile pentru avioane.

Petronel Tudor 0 comentarii

Actualizat: 07.07.2020 - 14:01

Blue Air, una dintre cele mai căutate companii low-cost de către români, are grave probleme financiare generate de pandemia de coronavirus ce i-a ținut la sol avioanele. În perioada martie – iunie 2020 compania a încasat cu peste 100 milioane euro mai puțin față de nivelul estimat și planificat înainte de instituirea măsurilor restrictive privind zborurile. Mii de clienți care au achitat în avans biletele își cer acum banii iar compania nu are de unde să-i restituie.

„Biletele anulate sunt 20 de milioane de euro, nu avem de unde să îi rambursăm. Nu e că nu vrem. Și asta e situația la toate liniile aeriene, nu suntem singurii. E o problemă masivă în industrie. Noi așteptăm ajutorul de stat și atunci vom putea plăti, dar până atunci nu avem cum.”, a precizat pentru Libertatea Oana Petrescu, CEO Blue Air.

Care este termenul anunțat pentru restituirea banilor încasați pe bilete

Blue Air a solicitat iar instanța a admis luni declanșarea procedurii de concordat preventiv a debitorului, ca măsură de evitare a insolvenței, și a numit ca administrator concordatar provizoriu pe KPMG RESTRUCTURING SPRL.

Reprezentanții Blue Air au anunțat care este orizontul de așteptare privind restituirea banilor călătorilor ale căror zboruri au fost anulate de pandemia de coronavirus:

”Odată cu reluarea programului normal de zbor, Blue Air va fi în măsură să genereze, în următoarele 18 luni, veniturile necesare atât plăţii datoriilor eşalonate care vor constitui parte a procedurii de concordat, cât şi a datoriilor către pasageri şi agenţii, în timp ce pierderile directe generate de pandemie vor fi acoperite prin ajutorul de stat aprobat de către Guvernul României prin Memorandum-ul adoptat în data de 23 aprilie 2020.”

Pe site-ul blueairweb.com călătorii cu zboruri anulate au fost anunțați că suma integrală a rezervării va fi rambursată în portofelul electronic individual Bleu Wallet, sume ce pot fi utilizate pentru achizițiile viitoare de produse Blue Air în următoarele 24 de luni.

„La cerere, suma integrală plătită poate fi rambursată în numerar către modalitatea de plată folosită la achiziționarea biletului. Vă rugăm să aveți în vedere faptul că (...) rambursarea numerarului poate dura mai mult de 10 săptămâni. Prin urmare, dacă doriți să achiziționați bilete în viitor, vă rugăm să optați pentru utilizarea banilor rambursați în Portofelul electronic Blue Wallet.”, sunt anunțați cei care vor să-și recupereze banii plătiți.

Deocamdată, Blue Air a reluat de la 1 iulie zborurile regulate către un număr de 29 de destinaţii, la jumătate față de numărul de destinații planificat inițial, din cauza prelungirii restricțiilor de zbor, cu un număr mare de anulări spre și dinspre Marea Britanie, Belgia, Spania, şi planifică să revină la cel puţin 47 de destinaţii odată cu încetarea stării de alertă şi cu suspendarea tuturor restricţiilor de către autorităţile statelor în care operează.

Comentarii

loading...