Compania nationala CFR SA, care administreaza peste 20.000 de kilometri de cale ferata, pasaje, poduri, gari si statii, se zbate intre uzura fizica a activelor sale si noianul de datorii catre bugete si furnizorii de utilitati. Statul, ca principal actionar, promite insa CFR subventii indestulatoare, deoarece transportul feroviar este nepoluant. Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Tanczos Barna, a recunoscut situatia grea a CFR, o companie cronic subfinantata, apreciind ca fara o infuzie de capital problemele cailor ferate vor fi si mai serioase. Circa 40% din reteaua feroviara si peste 60% din numarul total de poduri si podete au depasit termenul limita la care ar fi trebuit reparate, situatie care sporeste riscul accidentelor. Cele mai recente date ale companiei feroviare arata ca la peste 5.000 de kilometri de retea feroviara termenul limita la care trebuiau facute reparatii capitale a fost depasit, in aceeasi situatie regasindu-se si aproape 11.000 de poduri si podete.
PNL: Centre comerciale in gari
Prioritatile PNL vizeaza reabilitarea coridoarelor pan-europene IV (Curtici-Arad-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta) si IX (Ungheni-Iasi-Buzau-Bucuresti-Giurgiu) si a unor statii de cale ferata importante; privatizarea transportului feroviar de marfa. Liberalii cred ca unele gari ar putea fi transformate in centre comerciale. PNL mai doreste: o linie de cale ferata de mare viteza pe traseul Budapesta-Bucuresti-Constanta, conectata cu linia de cale ferata de mare viteza catre Viena; construirea unei linii de cale ferata intre Bucuresti Nord si Aeroportul "Henri Coanda", reabilitarea centurii feroviare a Capitalei, precum si a podurilor si tunelelor feroviare (inclusiv Podurile Dunarene).
PSD-PC: 1.000 de km modernizati
PSD si PC doresc modernizarea a 1.000 km de cale ferata, printre care 167 km pe relatia Bucuresti-Brasov, 227 pe reteaua Bucuresti-Constanta, precum si reabilitarea infrastructurii feroviare pe tronsoanele: frontiera-Curtici-Arad-Simeria (184 km), Alba Iulia-Sighisoara-Brasov (296,5 km); Craiova-Strehaia-Drobeta Turnu Severin (114 km); Drobeta-Turnu Severin-Caransebes-Timisoara-Arad (267 km), Ploiesti-Focsani-Pascani-Iasi-Ungheni (422km); Bucuresti-Videle-Giurgiu (114 km). Cei doi aliati intentioneaza sa aduca la nivelul standardelor europene statiile de cale ferata de pe coridoarele IV si IX, sa consolideze infrastructura feroviara de la Portile de Fier si sa contribuie, prin modernizari, la cresterea vitezei de deplasare a trenurilor.
PD-L: 500 de vagoane noi
PD-L urmareste finalizarea, pana in anul 2012, a tronsonului de cale ferata Ramnicu Valcea-Valcele, precum si inceperea, in 2010, a lucrarilor la Coridorul IX de transport pan-european. Democrat-liberalii au in plan si modernizarea materialului rulant pentru transportul de calatori, prin achizitia a 100 de rame electrice noi, a circa 500 de vagoane noi, modernizarea a 700 de vagoane si a 300 de locomotive. Alte directii de actiune vizeaza: reorganizarea CFR Infrastructura, a CFR Calatori si a CFR Marfa (pentru accesarea fondurilor europene); finalizarea liniilor Ramnicu Valcea-Valcele si Bucuresti-Giurgiu; electrificarea si dublarea liniei
principale Cluj-Oradea si a magistralei Iasi-Tecuci.