Din cauza ca lucrarile de modernizare a Drumului National 66 pe tronsonul Simeria – Petrosani au fost mult intarziate, in conditiile in care pentru lucrari au fost alocate zeci de milioane de euro, senatorul hunedorean Viorel Arion a solicitat Ministerului Transporturilor, in plenul Senatului, sa comunice masurile adoptate si eventualele sanctiuni luate impotriva constructorilor pentru depasirea termenelor. Lucrarile de modernizare a tronsonului au demarat in aprilie 2003 si trebuiau deja finalizate, insa realitatea din teren arata ca mai este mult de lucru, in ciuda contractelor ferme incheiate intre parti.
Proiectul de modernizare a DN 66 pe portiunea dintre Simeria si Petrosani, in lungime de 80 de kilometri, a demarat in aprilie 2003 si trebuia sa fie incheiat in iunie 2006, valoarea totala a investitiei fiind de 46 milioane de euro. Din aceasta suma 10 milioane de euro au fost alocati, in 2003, printr-un credit acordat de Banca Europeana de Investitii, cu contributia Guvernului Romaniei.
In 19 martie 2003, fosta Administratie Nationala a Drumurilor, actuala Companie Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN), a incheiat contracte pentru realizarea lucrarii cu patru constructori: „Italstrade” pentru sectorul Petrosani – Baru, „Proodeftiki” si „Contransimex” SA pentru tronsonul Hateg – Baru Mare si „CCCF” SA Bucuresti pentru tronsonul Hateg – Simeria, fiecare antreprenor primind lucrari de peste 10 milioane de euro. In ciuda termenelor ferme de finalizare prevazute in contract, lucrarile nu au fost inca terminate, fiind mult intarziate.
Din cauza acestui aspect, precum si a faptului ca pe unele portiuni calitatea lucrarilor nu se ridica la standardele impuse, senatorul de Hunedoara Viorel Arion a ridicat problema drumului Simeria – Petrosani in plenul camerei superioare a Parlamentului, mai ales ca acest tronson este extrem de important, fiind singura legatura dintre Valea Jiului si restul judetului si chiar cu Ardealul.
„Sectoare intregi de drum sunt inca neterminate, lucrari in desfasurare in special in zona Hateg, precum si impresia unui lucru facut de mantuiala. Un drum de la Simeria la Petrosani e o adevarata aventura. Daca iti doresti adrenalina la maxim, nu ai decat sa parcurgi acest drum. Iti trebuie o indemanare deosebita ca sa eviti denivelarile existente la tot pasul si o rabdare de fier sa astepti la toate strangularile existente pe traseu”, a spus Arion.
Senatorul a solicitat Ministerului Transporturilor si CNADN sa ii comunice masurile adoptate pentru urgentarea lucrarilor, precum si eventualele sanctiuni aplicate pentru intarzierea lucrarilor, in ciuda termenelor contractuale.