5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăLucrari de mantuiala pe DN 1

Lucrari de mantuiala pe DN 1

„Receptia celor 3,24 km de sosea pe sase benzi de la pasajul de la intrarea in Otopeni si pana dupa noul pod de la Aeroportul Henri Coanda de pe DN 1, precum si a nodului rutier de sub podul de la Aeroportul Henri Coanda, in lungime de 1,78 km, va fi amanata din cauza lucrarilor de mantuiala si de proasta calitate”, a afirmat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

„Consider ca este bine ca s-a realizat o fluidizare a acestui tronson, dar nu sunt multumit de ce am vazut. Nu este bine facuta. Macar, daca tot dam atatia bani, sa avem lucrari la nivelul anului 2006”, a spus ministrul. Unele din primele constatari facute ieri-dimineata la ora 5 de Berceanu au fost proasta aliniere a bordurilor si diferentele de nivel fata de suprafata de rulare a canalelor. Nici proasta calitate a asfaltului nu a scapat ochiului critic al ministrului, care a prognozat: „La anul pe vreamea asta, dupa un inghet si un dezghet, tot asfaltul de sub pod se va transforma in pietris. Cred ca nu le-a mai ajuns timpul si s-a aplicat modelul de pe vremea lui Ceausescu: „Hai repede, ca luni e inspectie””.

Scurgerile, un pericol

Necriticate nu au scapat nici scurgerile apelor pluviale de pe pod, care se fac prin tuburi ce se termina la 4-5 metri inaltime fata de asfalt si prin care apa, la iarna, va ingheta, compunand un tablou apocaliptic, cu turturi lungi si grosi, iar pe carosabil un patinoar natural, gratis pentru autovehicule si cetateni. Si pentru ca oferta sa fie completa, doua dintre aceste scurgeri sunt amplasate exact deasupra trecerii de pietoni, astfel incat, pe timp de vara, cei ce vor sa traverseze sa beneficieze si de un dus racoritor, evident, tot gratis, prin bunavointa constructorilor de la Astaldi. Raspunsul constructorilor a venit nonsalant: „Nu putem pune burlane pentru ca se fura. Putem gasi o alta solutie tehnica, dar costa mai multi bani”. „Da, sigur ca da, veti putea compensa suma de care aveti nevoie din penalitatile pe care vi le vom aplica pentru intarzieri”, a ripostat Radu Berceanu.
Nici tronsonul de sosea ce strabate Otopeniul si care a fost realizat de firma Alpine nu a fost gasit multumitor de Radu Berceanu, care a constatat: „Nu au fost puse dalele de pe trotuar, iar ce a fost pus a fost asa, de imagine artistica, bordurile sunt de „ras si de petrecere”, una mai mare, una mai mica, una mai lunga, una mai scurta, iar liantul dintre ele va fi luat de vant la prima boare”. Pasarela de la intrarea in Otopeni, dinspre Bucuresti, prezinta si ea o multime de neconformitati. Accesul pe portiunea cu sase benzi se face brusc, cu o denivelare care, la 70 km/h „…te face sa-ti musti limba…”, a afirmat ministrul Transporturilor, intariturile exterioare sunt din pamant, care dupa fiecare ploaie se scurg in soseaua de centura, formand balti namoloase pe zeci de metri. Si aici constructorii de la Astaldi au replicat ca inca nu este gata constructia, Radu Berceanu aducandu-le aminte, in schimb, ca ultimul termen pentru finalizare a trecut si ca va trebui sa consulte clauzele de penalitati din contracte.

Receptia, in ceata

Costul total al lucrarilor este de 16,2 milioane euro, iar termenul de finalizare a fost 30 iunie 2006.
Neclara este si situatia receptiei lucrarii, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Liviu Damboiu, spunand la inceputul vizitei ca lucrarea a fost receptionata tehnic, dupa care la final, la intrebarea directa a ministrului Berceanu cu privire la situatie, schimband „macazul”, a sustinut ca nu a fost facuta nici o receptie!
Nu este pentru prima oara cand Radu Berceanu tuna si fulgera impotriva antreprenorilor straini care au castigat licitatii in Romania pentru reabilitarea sau constructia drumurilor. Acum cateva zile, ministrul Berceanu a acuzat fatis marii constructori ca in tarile lor efectueaza lucrari de calitate, iar in Romania calitatea executiilor lasa de dorit.

Cele mai citite

Marea Britanie și aliații săi nu vor ceda amenințărilor cibernetice ale Rusiei și vor continua să sprijine Ucraina

Marea Britanie și aliații săi nu vor ceda amenințărilor cibernetice ale Rusiei și vor continua să sprijine Ucraina în fața agresiunii ruse, a declarat...

TikTok, platforma strategiei lui Călin Georgescu și rădăcinile sale în China

Combinația dintre politică și tehnologie l-a adus pe primul loc pe Călin Georgescu, în opțiunile românilor TikTok, platforma pe care Călin Georgescu a reușit să...

Rapid continuă cu Braun și Emmers! Giuleștenii le propun prelungirea contractelor

Rapid București intenționează să prelungească contractele fundașului Christopher Braun și mijlocașului Xian Emmers, ambii cu angajamente ce expiră la finalul sezonului. Rapid București își conturează...
Ultima oră
Pe aceeași temă