Reprezentantii societatii Grup Media Sud Holding au organizat ieri o conferinta de presa in replica la dezvaluirile Garzii Financiare Constanta, care a descoperit o adevarata suveica financiara prin care Autogara Nord a fost vanduta cu aproximativ 75.000 de euro. Punctul de vedere al GMS Holding a fost sustinut de administratorul societatii, Mirela Mihalcea, delegata in acest sens de Babinciuc Cameliu Vasilica si Babinciuc Camelia. Aceasta a declarat ca „cineva sustine concertat o activitate intensa a organelor de control impotriva Grup Media Sud in vederea denigrarii aceestei societati si a actionarului ei”.
Fara sa numeasca pe nimeni, administratorul a precizat numai ca dupa schimbarea culorii politice in Romania controalele la GMS au fost aproape zilnice. „Cred ca este o hartuiala atat timp cat numai pentru Grup Media Sud SA au fost sapte controale de la Garda Financiara”, a precizat Mirela Mihalcea.
Aceasta a adaugat insa ca toate controalele garzii au fost finalizate cu procese-verbale in care au fost sesizate diferite deficiente.
Punctul nevralgic
Datele furnizate de Garda Financiara nu au fost contestate de catre reprezentantii GMS. Intrebata daca pretul oferit pentru Autogara Nord Constanta a fost intr-adevar de 3,2 miliarde de lei, Mirela Mihalcea a tinut sa precizeze ca imobilul achizitionat era… vechi. „Daca luni ploua, exista infiltratii pana vineri, peretii sunt mucegaiti, instalatia electrica este deteriorata, la fel ca si cea sanitara.
Toata cladirea aceea trebuie refacuta si necesita investitii foarte mari”, a precizat ea. Lucru care nu s-a intamplat, in ciuda faptului ca vanzarea a avut loc acum un an si jumatate.
Cu toate acestea, „dedesubtul” afacerii este altul. Nu cladirea a fost subevaluata, ci terenul imens, de 5.210 metri patrati, situat chiar in buricul orasului. Pretul acestuia este acum de cateva sute de ori mai mare decat cel cu care a fost cumparat de Babinciuc Cameliu Vasilica de la Tomis Car SA.
Reprezentantii GMS Holding au mai spus ca Tomis Car a obtinut cateva conditii foarte avantajoase pentru ea. Astfel societatea are dreptul sa desfasoare acolo gratuit, timp de cinci ani, activitatea de parcare pentru masinile proprii si sa utilizeze peronul fara sa plateasca.
Povestea aceasta nu tine insa din simplul motiv ca autogara, cumparata de la Tomis Car cu 2,7 miliarde de lei, adica aproximativ 75.000 de euro, a fost inchiriata aceleiasi societati, de data aceasta cu 6.310 euro pe luna. Cu alte cuvinte, GMS Holding isi recupereaza investitia in decurs de un an si Tomis Car, care are printre actionari apropiati ai lui Babinciuc Cameliu Vasilica si o firma in care este actionara mama sa, ramane cu paguba.
Garda nu face politica
Garda Financiara este obligata sa raspunda sesizarilor si reclamatiilor depuse de oricine. Daca in decurs de un an se primesc chiar si 50 de sesizari, comisarii trebuie sa le dea un raspuns, conform legii, in 30 de zile. Astfel, numarul de sapte controale la GMS nu este exagerat. Comisarul-sef al Garzii Financiare Constanta, Cristian Radu, a precizat ca administratorii societatii pot solicita toate actele de control, existand in aceasta privinta o transparenta totala. De asemenea, acesta a dezmintit vehement acuzatiile de implicare politica. „Noi suntem apolitici. Garda Financiara nu raspunde politic fata de nimeni”, a intarit Cristian Radu.