27.8 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSocialEvenimentCFR Călători a prezentat vagoane și locomotive modernizate din fondurile proprii ale...

CFR Călători a prezentat vagoane și locomotive modernizate din fondurile proprii ale companiei

CFR Călători a prezentat astăzi, 4 iunie 2024, în Gara de Nord București, câteva vagoane și locomotive modernizate din fondurile proprii ale companiei.

La eveniment a participat, alături de Directorul General al companiei, Traian Preoteasa și Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. De asemenea, au fost prezenți și oficiali din cadrul CFR Călători, SC Atelierele CFR Grivița, SCRL Brașov, Remarul 16 Februarie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, se arată într-un comunicat de presă.

Modernizarea parcului de material rulant este o prioritate a CFR Călători pentru creșterea capacității de transport și a gradului de confort oferit clienţilor săi.

Vagoanele care au fost expuse în Gara de Nord fac parte dintr-un lot de șase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, la SC Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători. Acestea urmează să fie introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic.

Proiectul de modernizare al celor șase vagoane este în valoare de 22 181 000 lei, din fonduri proprii.

În ceea ce privește cele două locomotive expuse, acestea fac parte de asemenea dintr-un lot de șase unități de tracțiune electrică. Astfel, SCRL Brașov urmează să finalizeze modernizarea a încă două locomotive electrice, iar Reloc Craiova să finalizeze reparația planificată a altor două locomotive electrice. Costurile proiectelor de modernizare și de reparație planificată aferente lotului de șase locomotive sunt de 22.400.000 lei.

cfr,trenuri cfr

Caracterisitici vagon modernizat

  • Mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion.
  • Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atat in interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului;
  • Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență.
  • Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător).
  • Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
  • Instalație de climatizare.
  • Toalete ecologice.
  • Viteza maximă de circulație este de 200 Km/h.

Caracteristici tehnice

Locomotiva electrică tip EC de 3400 KW

  • Viteza maximă de circulație 160km/h;
  • Reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
  • Convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
  • Automat programabil (calculator de bord) comandă tracțiune și servicii auxiliare;
  • Instalație supraveghere video interior-exterior;
  • Instalație pentru deschiderea selectivă a ușilor.

Locomotiva electrică tip EA de 5100KW

  • Viteza maximă de circulație 200 Km/h;
  • Reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
  • Convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
  • Automat programabil (calculator de bord) comandă tracțiune și servicii auxiliare.
cfr,trenuri cfr

Toate proiectele de investiţii derulate de CFR Călători prin fonduri proprii sunt licitate transparent, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SICAP conform procedurilor legale în vigoare şi sunt adjudecate de către întreprinderile de profil din România.

CFR Călători este ferm angajată în realizarea de investiţii pentru creşterea şi modernizarea parcului de vehicule feroviare pe care îl deţine, în paralel cu îmbunătăţirea serviciilor oferite călătorilor.

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Stancu Alexandru
Stancu Alexandru
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

Vremea se răcește semnificativ și devine instabilă în Capitală: Averse torențiale și descărcări electrice

Potrivit prognozei speciale emise de Administrația Națională de Meteorologie (ANM), vremea în Capitală se va schimba radical în ziua de duminică. Se așteaptă o...

Vremea se răcește semnificativ și devine instabilă în Capitală: Averse torențiale și descărcări electrice

Potrivit prognozei speciale emise de Administrația Națională de Meteorologie (ANM), vremea în Capitală se va schimba radical în ziua de duminică. Se așteaptă o...

Economia României în declin: Încrederea s-a deteriorat în trimestrul al treilea

Încrederea în economia României a continuat să se deterioreze în septembrie și pe parcursul trimestrului al treilea, ceea ce indică o posibilă încetinire a...
Ultima oră
Pe aceeași temă