Agenția Națională de Administrare Financiară (ANAF) a accelerat puternic, anul trecut, verificările persoanelor fizice cu averi mari, potrivit Profit.ro.
Numărul de controale finalizate, numărul de decizii de impunere și totalul veniturilor constatate suplimentar sunt la niveluri record, scrie Termene.
În primul trimestru din 2024, creanțele stabilite se ridică la 46,3 milioane lei, aproape de maximul de 47,74 milioane lei, consemnat în ultimul trimestru din 2023.
- Unitățile teritoriale ale ANAF încep să atenționeze contribuabilii că impozitul pe veniturile a căror sursă nu a fost identificată crește de la 16% la 70%, de la 1 iulie 2024.
- Măsura este valabilă pentru toate deciziile de impunere emise de organele fiscale începând cu 1 iulie.
- Direcția Persoane Fizice cu Averi Mari din cadrul ANAF verifică în prezent situația fiscală personală a lui Sebastian Ghiță. ANAF a avut și în trecut demersuri similare, pentru a recupera sume importante. Sebastian Ghiță a plecat din România în decembrie 2016 și a fost dat în urmărire internațională prin Interpol.
- ANAF a scos la licitație mai multe bunuri ale lui Sebastian Vlădescu, fost ministru al Finanțelor (2005-2007 și 2009-2010). Proprietățile sunt evaluate la 5,69 milioane lei (4,78 milioane lei fără TVA). E vorba de apartamente în zona centrală a Capitalei și o vilă în județul Prahova. Vlădescu a fost condamnat pentru corupție.
Cifre |
36,1 ore a fost durata medie a programului de lucru săptămânal al persoanelor cu vârsta cuprinsă între 20 şi 64 de ani din UE, anul trecut de 36,1 ore, potrivit Eurostat. În Grecia (39,8 ore) și România (39,5 ore) se lucrează cele mai multe ore săptămânal, iar în Olanda (32,2 ore) și Austria (33,6 ore), cele mai puține. 1,1 miliarde de lei este cifra de afaceri a rețelei Farmacia Tei în 2023. Compania a avuy afaceri de 1,1 miliarde de lei, de la 949,3 milioane de lei în 2022. Profitul net a fost de 53,4 milioane de lei. 70% dintre românii din generațiile milenialls și Z se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, iar o treime iau în calcul să evite produsele de tip fast fashion și să verifice impactul de mediu al companiilor înainte de a le cumpăra produsele, arată Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, realizat în 44 de țări. |
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!