Giganții globali de fast-food sunt nevoiți să regândească strategiile de marketing. Tot mai mulți oameni, afectați de inflație, aleg să mănânce acasă.
McDonald’s și Starbucks au înregistrat vânzări extrem de slabe săptămâna trecută, iar salariile din Statele Unite trec printr-o perioadă extrem de proastă, în timp ce redresarea economică lentă din China a crescut presiunile la nivelul întregii industrii pentru lanțurile de restaurante cu servire rapidă, inclusiv pentru proprietarul KFC, Yum Brands, care s-a extins pe mai multe trimestre, scrie Reuters.
Oamenii resimt inflația
Prețurile meniurilor au crescut în întreaga industrie în ultimul an, pe măsură ce companiile încearcă să atenueze costurile mai mari ale materiilor prime și ale lanțului de aprovizionare. Cu toate acestea, acest lucru a afectat cererea și a stimulat dorința consumatorilor de a mânca acasă în Statele Unite, cea mai mare economie a lumii.
„Lipsa ofertelor i-a determinat pe consumatori să caute alte opțiuni, fie că este vorba de alte (lanțuri) sau de magazinele alimentare”, a declarat Razmig Poundardjian, manager de portofoliu la Carnegie Investment Counsel.
Companiile de produse alimentare ambalate resimt, de asemenea, presiunea cheltuielilor slabe ale consumatorilor, în special din partea gospodăriilor cu venituri mici, în timp ce vânzările de prăjituri și gustări la cuptor înregistrează o încetinire.
Între timp, directorul general al Kraft Heinz, Carlos Abrams-Rivera, a remarcat miercuri „o renunțare clară a cheltuielilor pentru restaurante de către aceste gospodării cu venituri mai mici, în special în restaurante și magazine de proximitate”.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!