Valoarea totalฤ a premiilor din promoศiile de consumatori cu tragere la sorศi desfฤศurate de companiile romรขneศti รฎn anul 2023 a fost de aproximativ 10 milioane de euro, potrivit estimฤrilor Mediapost Hit Mail, cea mai mare companie organizatoare de promoศii de consumatori din Romรขnia. Suma totalฤ a campaniilor promoศionale de anul trecut a fost cu cu aproximativ 25% mai mare faศฤ de 2022.
Mediapost Hit Mail gestioneazฤ de circa 20 de ani cel puศin un sfert din toate promoศiile de consumatori cu trageri la sorศi din ศarฤ.
โรntr-o nouฤ analizฤ amplฤ a campaniilor promoศionale cu tragere la sorศi derulate prin intermediul companiei noastre, de data aceasta รฎn 2022 ศi 2023, am studiat, printre altele, cum au evoluat categoriile de premii acordate, apetitul pentru concursuri al consumatorilor รฎn funcศie de vรขrstฤ ศi gen, ศi sezonalitatea acestor campanii promoศionale. รn acest fel, am obศinut o imagine mai clarฤ despre factorii principali de succes ai campaniilor promoศionale de acest genโ, a declarat Marian ศeitan, Director General Mediapost Hit Mail.
รn 2023, ponderea voucherelor a crescut faศฤ de 2022 ศi a continuat sฤ domine topul categoriilor de cรขศtiguri prin tragere la sorศi. Dacฤ รฎn 2022 voucherele reprezentau รฎn jur de 44% din premiile oferite de companii, รฎn 2023 ponderea acestora a urcat pรขnฤ la 47%.
La o distanศฤ considerabilฤ รฎn ceea ce priveศte categoriile de premii s-au aflat, รฎn 2023, cosmeticele (+10%) ศi produsele electronice (puศin sub 10%). รn 2022, produsele din categoria casฤ ศi grฤdinฤ (+10%) ศi cosmeticele (+8%) au completat topul celor mai rฤspรขndite premii.
Apartamentele de douฤ camere ศi de tip studio, premiile รฎn bani, autoturismele, voucherele de vacanศฤ ศi cฤlฤtoriile exotice au fost printre cele mai scumpe premii cรขศtigate anul trecut de cฤtre romรขnii care au participat la promoศii cu tragere la sorศi.
29% din valoarea totalฤ a premiilor din campaniile organizate de Mediapost Hit Mail รฎn 2023 s-a รฎnregistrat รฎn luna mai, aceasta fiind ศi cea mai mare pondere din an. Luna mai a urmat dinamica din 2022, cรขnd valoarea premiilor a fost de 19% din suma anualฤ a acestor premii.
De altfel, valoarea premiilor a crescut รฎn fiecare lunฤ din 2023 รฎn comparaศie cu 2022, chiar ศi รฎn luna decembrie, cรขnd s-a รฎnregistrat cea mai micฤ sumฤ din an.
Participanศii la promoศiile de consumatori cu vรขrste รฎntre 18-39 de ani au cรขศtigat รฎn 2023 44% din valoarea totalฤ a premiilor, deศi ponderea lor รฎn totalul cรขศtigฤtorilor a fost de numai 35%.
Generaศia celor cu vรขrste รฎntre 40-55 de ani a cรขศtigat 34% din valoarea totalฤ a premiilor, ei reprezentรขnd 33% dintre cรขศtigฤtori, รฎn timp ce premianศii cu vรขrste de peste 55 de ani au cรขศtigat doar 22% din valoarea totalฤ a premiilor, deศi ei au reprezentat 32% din totalul cรขศtigฤtorilor. Aceste ponderi s-au schimbat รฎntr-o foarte micฤ mฤsurฤ รฎn 2023 faศฤ de 2022.
Potrivit informaศiilor din raport, รฎn 2023, รฎn jur de 55% dintre cรขศtigฤtorii premiilor promoศionale prin tragere la sorศi au fost femei, รฎn uศoarฤ creศtere faศฤ de 2022, cรขnd peste 53% dintre cรขศtigฤtori au fost doamne.
MHM Promo Report 2023 a luat รฎn calcul campanii promoศionale prin tragere la sorศi desfฤศurate รฎn 2022 ศi 2023 la nivel naศional. Studiul a acoperit industria de retail, food & beverage, bricolaj, distribuศie de carburanศi, fashion, beauty ศi turism.
Urmฤreศte Romรขnia Liberฤ pe ย X,ย Facebookย ศiย Google News!