Vânzările de sărbători, cu amănuntul din SUA, au crescut între 1 noiembrie și 24 decembrie, potrivit unui raport al Mastercard de marți, dar creșterea a fost mai mică decât anul trecut și sub așteptările analiștilor, potrivit Reuters.
Se crede că inflația și ratele mai mari ale dobânzilor au redus cheltuielile de consum.
Cumpărăturile de sărbători în Statele Unite au fost mai mici decât se aștepta anul acesta și se crede că vor fi împiedicate de presiunea asupra consumatorilor, de către inflație și de ratele dobânzilor.
Asta arată un raport al Mastercard lansat marți. Compania spune că a analizat toate tipurile de plăți, atât în cumpărăturile online, cât și în magazinele fizice. Singurul lucru pe care nu l-a analizat au fost vânzările de mașini.
În total, vânzările cu amănuntul au crescut cu 3,1% de la 1 noiembrie până la 24 decembrie, dar aceasta a fost mai mică decât cea de 3,7% așteptată de Mastercard și în scădere față de creșterea de 7,6%, înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut.
Reducerile și promoțiile la cumpărăturile de sărbători la giganții Amazon și Walmart nu au fost, de asemenea, la fel de profunde ca anul trecut, când încercau să descarce stocul în exces din pandemie.
Unele dintre aceste reduceri au fost anulate începând cu decembrie, când cumpărătorii erau așteptați să cumpere cadouri de ultimă oră, în sâmbăta de dinaintea Crăciunului.
Cele mai multe firme dau prime și tichete de Sărbători. Valoarea medie a bonusurilor, între 1.000 și 1.500 lei
Peste 90% dintre firmele din România vor acorda bonusuri cu ocazia sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou, iar valoarea acestora va fi, în cele mai multe cazuri, între 1000 și 1500 de lei, arată rezultatele unui barometru de opinie privind situația de pe piața forței de muncă, în care au fost chestionați 1200 de manageri, antreprenori și angajați cu funcții de răspundere din economia românească.
Rezultatele cercetării, derulate în perioada 8-10 decembrie 2023, de către compania de consultanță Frames, arată că 34,8% dintre manageri vor acorda prime salariale sau cadouri, 30,4% – tichete cadou și prime salariale iar 26,1% doar tichete cadou.Interesant este că numai 8,7% dintre firme nu vor acorda astfel de beneficii de sfârșit de an.
În ceea ce privește valoarea bonusurilor, cei mai mulți dintre antreprenorii și managerii chestionați (44,4%) vor oferi beneficii între 1000 și 1500 de lei, iar 16,7% între 2000 și 2500 lei.Un procent similar afirmă că va oferi bonusuri între 300 și 1000 de lei, majoritatea respondenților fiind din domeniul IMM-urilor. La polul opus, numai 5,6% vor oferi bonusuri simbolice, de până în 300 lei.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!