EXIMTUR a realizat o cifră de vânzări de aproximativ 40 milioane de euro în primele trei trimestre din 2023, în creștere cu 20% față de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Această creștere semnificativă se datorează în mare parte portofoliului de clienți corporate, care şi-au intensificat deplasările ȋn scop de business şi au reluat ȋn forţă organizarea de evenimente de tip team-building, incentive şi formare profesională, atȃt ȋn ţară cȃt şi ȋn străinătate. Vânzările Eximtur pe segmentul business travel au crescut cu 30 la sută în perioada ianuarie- septembrie 2023, față de perioada corespondentă din 2022.
Consultanții EXIMTUR au emis peste 14.000 de bilete de avion pentru călătorii de afaceri, dintre care 50% au fost pentru destinații europene, 30% pentru zboruri intercontinentale și 20% pentru rute interne.
Destinații preferate și bugete alocate de companii
Principalele criterii pentru clienţii corporate atunci când aleg destinaţia şi locaţia unui eveniment sunt: bugetul, durata deplasării, dotările şi facilităţile locaţiei.
Cele mai apreciate destinații externe de către clienții corporate pentru evenimentele de tip incentive sunt: Turcia, Elveția, Italia și Grecia. În același timp, Irlanda și Canada au fost printre cele mai căutate destinații pentru evenimentele de tip training, conferință sau congres. În funcție de pachetul de servicii de călătorie rezervat, clienții noștri corporate au fost dispuși să cheltuie bugete între 400 de euro și 3.200 de euro de persoană. Numărul de participanți a variat între 15 și 100 de persoane pe eveniment.
Cele mai populare destinații din România pentru delegațiile individuale au fost București, Cluj-Napoca și Timișoara. Aceste orașe se remarcă prin multiple oportunități de afaceri și diverse evenimente culturale. La nivel național, unitățile de cazare clasificate la 4 stele au înregistrat cea mai mare cerere, reprezentând 50% din numărul total de 11.000 de nopți de cazare rezervate. Prețul mediu pentru o cameră la 4 stele a fost de 80 de euro pe noapte, cu mic dejun și taxe incluse.
În ceea ce privește evenimentele de team-building organizate în România, clienții noștri au ales stațiuni precum Cheile Grădiștei, Covasna și Băile Felix. În sezonul estival, clienții noștri au ales în special Mamaia, Năvodari și Olimp. Numărul de participanți la evenimentele corporate în România a fost între 40 și 150 de persoane, iar bugetul minim alocat a fost de 1.600 de lei + TVA de persoană pentru un sejur de două nopți cu pensiune completă, activități de team-building și organizarea unei petreceri cu DJ.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!