-1 C
București
luni, 18 noiembrie 2024
AcasăEconomieAutoEVconnect a instalat încă 20 de stații de încărcare electrică în vestul...

EVconnect a instalat încă 20 de stații de încărcare electrică în vestul României. Compania va opera peste 500 până în 2025

EVconnect, una dintre cele mai extinse rețele de stații de încărcare pentru vehicule electrice din România și partener al EVBox, a instalat alte 20 de stații de încărcare rapidă în benzinării, în vestul ţării.

Benzinăriile se adaptează rapid la tranziția la mașinile electrice și au cea mai mare creștere procentuală a numărului de locuri care oferă stații de încărcare pentru mașini plug-in si 100% electrice (EV).

Cele 20 de stații rapide instalate recent într-una dintre cele mai mari rețele de benzinării din România sunt fabricate de EVBox în Franța. Stația modulară EVBox Troniq are o putere de 150 kW care poate fi crescută ulterior la 240 kW și poate încărca simultan două mașini în timp ce echilibrează puterea pentru a furniza mai mult curent unei mașini electrice care are o baterie mai scăzută.

Pe lângă instalarea și exploatarea stațiilor electrice, EVconnect se ocupă și de întreținerea stațiilor electrice, având contracte pentru peste 1.000 de stații electrice.

Rețeaua de încărcare EVconnect a atins pragul de 400 de stații în septembrie și va ajunge la 500 de stații până la sfârșitul anului. Operatorul român de stații de încărcare pentru mașini electrice și-a propus ca până în 2025 rețeaua EVconnect să includă cel puțin 3.000 de stații electrice.

Anul trecut, în rețeaua EVconnect au fost înregistrate 166.244 de sesiuni de încărcare, însumând 2,37 GWh. Peste 10.000 de utilizatori și-au încărcat deja mașinile în mod constant din cei 29.434 de utilizatori EVconnect.

Uniunea Europeană solicită stații rapide de peste 150 KW pe rutele principale

Consiliul UE a adoptat legea care va amplasa stații rapide de peste 150 KW la fiecare 60 km de-a lungul principalelor rute din Uniunea Europeană începând din 2025. Programul ar trebui finalizat până în 2030.

Conform noilor reguli, țările UE sunt obligate să crească numărul de stații de încărcare pentru vehiculele electrice și pe hidrogen și să simplifice procesul de încărcare.

Extinderea infrastructurii de încărcare trebuie să meargă mână în mână cu extinderea mobilității electrice, țările UE trebuind să ofere o capacitate de încărcare publică suplimentară de 1,3 kilowați (kW) per mașină electrică vândută. Aceasta ar însemna aproximativ un punct de încărcare suplimentar pentru fiecare 33 de mașini electrice vândute, ceea ce ar echivala cu aproximativ 600.000 de puncte de încărcare în UE până în 2025.

Pentru vehiculele comerciale electrice, încărcătoare de 350 kW vor fi instalate la fiecare 60 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T și la fiecare 100 de kilometri de-a lungul rețelei extinse TEN-T începând cu 2025.

Pentru a răspunde nevoilor, EVconnect anticipează nevoile viitoare și a decis să investească în stații de încărcare rapidă.

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

Rezidențiat: Un sistem medical care strigă după ajutor

În timp ce peste 10.000 de candidați au susținut examenul de rezidențiat, România se confruntă cu un paradox cutremurător: avem un număr mare de...

Rezidențiat: Un sistem medical care strigă după ajutor

În timp ce peste 10.000 de candidați au susținut examenul de rezidențiat, România se confruntă cu un paradox cutremurător: avem un număr mare de...
Ultima oră
Pe aceeași temă