Cetățenii sectorului 6 din Capitală s-au bucurat de trotuare pe care să nu-și riște integritatea fizică, doar pentru câteva luni, pentru că administrația Nicușor Dn a venit să sape, exact unde recent asfaltase primăria lui Ciprian Ciucu.
După foarte mulți ani, cetățeni din sectorul 6 ai Capitalei – de exemplu, cei care locuiesc în zona Pieței Gorjului, străzile Dezrobirii, Roșia Montană și Cetatea de baltă – au putut circula pe străduțe, alei și trotuare aferente fără gropi, după ce Primăria Sectorului 6 a efectuat, în urmă cu aproape un an, lucrări de asfaltare și amenajare.
Bucuria cetățenilor din zonă nu a durat însă foarte mult, pentru că au fost efectuate săpături de către Compania Municipală Termoenergetica București, chiar pe trotuarele și străzile recent asfaltate, pentru înlocuirea unor conducte la rețeaua publică de termoficare.
Reîntoarcerea la gropi
După cum arată imaginile surprinse de reporterii cotidianului național “România liberă”, pe Strada Dezrobirii, în partea spre Bulevardul Uverturii, Termoenergetica a finalizat deja lucrările, trotuarele nu au fost aduse la starea inițială, putând fi observate locuri cu denivelări și crăpături și chiar borduri și maldăre de pământ ce nu au fost relocate.
Din informațiile obținute de “România liberă” de la surse din cadrul administrației publice locale, a existat o ședință comună în care proiectele de infrastructură programate pentru acest an au fost discutat în comun de reprezentanți ai primăriilor de sector, Primăriei Capitalei, ai Termoenergetica și ai furnizorilor de utilități.
Șantier de peste cinci ani
Am transmis solicitări pentru a ne oferi un punct de vedere despre acest subiect, atât Primăriei Sectorului 6, cât și Primăriei Municipiului București (PMB).
Până la închiderea ediției, nu am primit niciun răspuns.
Vom publica punctele de vedere ale celor două instituții, atunci când le vom primi.
Având în vedere că pe porțiunile unde lucrările au fost deja încheiate de Termoenergetica și traficul a fost redeschis, carosabilul și trotuarele nu au fost readuse la starea inițială, cetățenii din zonă sunt îngrijorați că din nou vor fi nevoiți să circule mulți ani pe spații pietonale ca după bombardament.
De mai bine de cinci ani, fosta Regie Autonomă de Distribuire a Energiei Termice (RADET) sau Termoenergetica au săpat pe Strada Dezrobirii, pe o porțiune cu o lungime de aproximativ un kilometru, pentru a remedia avarii sau pentru a înlocui conducte din rețeaua de termoficare.
“În anul 2018, angajații regiei (RADET) au înlocuit, cu forțe proprii, aproximativ 445 de metri liniari de conductă (443m) cu diametrul de 700mm. Pentru anul acesta, este deja programată o lucrare prin care vor fi înlocuiți alți 651 de metri de canal termic cu diametrul de 800mm, conform autorizației de construire nr. 478 /151691/28.11.2022. În urma lucrărilor din 2018, aproximativ 25% din lungimea magistralei este conductă nouă, iar după lucrările de anul acesta, mai mult de jumătate din țeava veche va fi înlocuită”, menționau reprezentanții PMB, în luna februarie a acestui an, într-un răspuns oficial adresat publicației noastre.
Municipalitatea bucureșteană mai preciza că “toate intervențiile pe strada Dezrobirii, atât cele reprezentând lucrările pentru remedierea avariilor, cât și cele pentru înlocuirea porțiunilor de conductă, au fost efectuate cu forțe proprii, respectiv de către angajații companiei (n.r. – Compania Municipală Termoenergetica S.A.)”.
Recent, primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, îi reproșa edilului-șef, Nicușor Dan, lipsa de colaborare în cazul autorizațiilor pentru toaleta arborilor din Capitală.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!