După ce Ministerul Transporturilor a sesizat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei cu privire la problema zborurilor operate de Wizz Air din România, după ce compania a anulat nouă curse într-o zi, din motive tehnice, compania a trimis o declarație, în care susține că deși a fost nevoită să anuleze curse, niciodată nu au fost nouă pe zi.
„Astăzi am avut o serie de discuţii extrem de aplicate în legătură cu anulările zborurilor, întârzierile în operare şi situaţia pasagerilor companiei Wizz Air în România. La întâlnire au participat Yvonne Moynihan, Chief Corporate Officer Wizz Air Group, Zsuzsanna Poss, Chief Communications and Customer Officer Wizz Air Group, şi Diarmuind O Conghaile, Managing Director Wizz Air Malta. I-am înştiinţat oficial pe reprezentanţii Wizz Air că am informat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (acest organism fiind şi cel care a licenţiat compania aeriană) pentru a pune cu celeritate în aplicare legislaţia în materie, având în vedere că Wizz Air a anulat 9 curse într-o zi din motive tehnice”, arăta Bogdan Mîndrescu, vineri seară, într-o postare pe Facebook.
Acesta a adăugat că a cerut de urgenţă conducerii Wizz Air un plan de măsuri concrete prin care să reducă numărul de curse anulate din motive tehnice şi să asigure coerenţa curselor aeriene, rezolvând şi problema personalului navigant care lucrează peste limita de timp permisă.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a anunțase joi, că românii care întâmpină diverse probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania.
Firma nu poate fi sancţionată de către autorităţile din România, întrucât nu are reprezentanţă în ţara noastră.
Wizz Air a trimis azi o replică la declarațiile oficialilor români în care afirmă că este dedicată menținerii celui mai înalt nivel de satisfacție a clienților. De asemenea, compania spune că urmare a unor perturbări neprevăzute, cauzate de factori care deseori sunt în afara controlului companiei aeriene, cum ar fi grevele controlorilor de trafic aerian și personalului din aeroporturi, condițiile meteorologice și provocările din lanțul de aprovizionare cu piese, Wizz Air a fost nevoită să anuleze unele dintre zborurile sale, dar niciodată până la nouă zboruri pe zi, așa cum a fost afirmat în mass-media.
„Wizz Air colaborează în mod activ cu autoritățile române. Compania aeriană a luat măsuri substanțiale pentru a contracara aceste probleme, printre care se numără creșterea disponibilității aeronavelor, adăugarea unor aeronave suplimentare de rezervă și ajustarea programului echipajelor pentru a permite un interval de timp mai mare între zboruri, cu scopul de a spori flexibilitatea operațiunilor. Compania aeriană a mărit numărul agenților care vorbesc limba română în centrele sale telefonice, a introdus soluții digitale și a mărit numărul furnizorilor care oferă cazare pentru a ușura selectarea hotelurilor pentru pasageri în timpul unei perturbări. Aceste eforturi au dus la operarea cu succes a 99,12% dintre zborurile din România în perioada ianuarie-iulie 2023, comparativ cu 98,73% în aceeași perioadă din 2022. Compania aeriană depune în mod activ eforturi pentru a reduce întârzierile și anulările imprevizibile, care ar putea perturba planurile de călătorie ale pasagerilor.”