0.6 C
București
duminică, 17 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIncognitoMeta, lovitură pentru influenceri. Vlogerii au pierdut până la 90% din încasările...

Meta, lovitură pentru influenceri. Vlogerii au pierdut până la 90% din încasările promise pe Reels

Meta, compania ce deține Facebook și Instagram, le-a retras utilizatorilor Reels chiar și până la 90% din încasările promise pentru videoclipurile postate în ultima lună, invocând o eroare.

Printr-un mesaj transmis recent utilizatorilor Reels, Meta, compania-mamă a Facebook, Instagram și WhatsApp, a anunțat că sumele promise celor care au primit reclame pentru videoclipurile publicate pe aplicație nu vor fi onorate, deoarece sunt rezultatul unei “erori”.

Astfel, numeroși utilizatori ai Reels s-au trezit cu veniturile, anunțate inițial de Meta, reduse cu și până la aproximativ 90%.

Mesajul de la Meta

“Eroare de afișare a câștigurilor. Câștigurile obținute în perioada Iulie – 6 august din reclamele cu filmulețele reels ce conțin muzică licențiată au fost afișate incorect din cauza unei erori a sistemului de colectare date – Insights. La momentul acesta, eroarea a fost remediată, iar câștigurile tale au fost recalculate conform perioadei menționate”, se arată în mesajul transmis de Meta săptămâna trecută și primit de un utilizator din România, care l-a pus la dispoziție cotidianului național “România liberă”.

Acest utilizator, de exemplu, a avut veniturile din videoclipuri Reels redus de la aproximativ 90 la 10 dolari.

Utilizatorii Reels au posibilitatea de a încasa sume de bani, dacă își dau acordul ca Meta să folosească videoclipurile lor pentru afișarea de link-uri cu mesaje publicitare.

Veniturile pot fi retrase de utilizatori, doar după suma de 100 dolari.

Alte schimbări anunțate

În urmă cu o săptămână, Meta a anunţat că din acel moment le va cere consimţământul utilizatorilor din Uniunea Europeană înainte de a autoriza partajarea datelor lor în scopul publicităţii ţintite pe reţelele sale sociale.

Noua prevedere urmăreşte să îndeplinească „cerinţele de reglementare în evoluţie”, a transmis gigantul american al internetului într-o postare pe blog, în urma unei dispute cu autoritatea de supraveghere a confidenţialităţii din Irlanda, unde compania îşi are sediul european.

Meta a primit două amenzi mari în valoare totală de 390 de milioane de euro în ianuarie de la autoritatea de reglementare irlandeză, acţionând în numele UE, pentru încălcări ale Regulamentului european privind datele (GDPR).

În principal, Meta a fost privată de baza legală care îi permitea să compileze, să stocheze şi să analizeze datele a sute de milioane de europeni care utilizează serviciile sale fără a le cere în mod oficial consimţământul. Decizia autorităţii de reglementare a obligat-o să le solicite utilizatorilor consimţământul specific pentru a le oferi publicitate targetată.

În prezent, utilizatorii care se înscriu pe Facebook şi Instagram au această permisiune de partajare a datelor activată în mod implicit, ceea ce permite Meta să genereze reclame extrem de personalizate şi extrem de profitabile.

„Astăzi ne anunţăm intenţia de a schimba baza legală pe care o folosim pentru a prelucra anumite date în scopul publicităţii personalizate pentru persoane fizice” cu sediul în UE, precum şi în Elveţia, Norvegia, Islanda şi Liechtenstein, a explicat Meta.

„Nu există un impact imediat asupra serviciilor noastre în regiune. Odată activată această schimbare, agenţii de publicitate vor putea în continuare să desfăşoare campanii publicitare personalizate pentru a ajunge la potenţialii clienţi”, a dat asigurări grupul californian, indicând că menţine „un dialog constructiv” cu autorităţile de reglementare.

Europa este o piaţă cheie pentru Meta. La sfârşitul anului 2022, Facebook avea aproximativ 300 de milioane de utilizatori activi zilnic în Europa, dintr-un total de două miliarde la nivel mondial, europenii generând aproximativ o cincime din veniturile din publicitate ale Meta.

Mai mulţi giganţi americani ai internetului au fost afectaţi în ultimii ani de amenzi masive pentru practicile lor comerciale în UE şi trebuie să se adapteze pentru a respecta reglementările stricte ale UE privind confidenţialitatea datelor.

Meta este, de asemenea, unul dintre giganţii digitali care vor fi supuşi anul viitor noilor reguli ale UE privind practicile anticoncurenţiale (AMD) şi, de la sfârşitul lunii august, noilor obligaţii de combatere a dezinformării, a urii online şi a contrafacerii (DSA).

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Sporuri și zile de repaus, dacă lucrezi în weekend

Aceste drepturi sunt obligatorii și includ atât un spor salarial, cât și repaus săptămânal de 48 de ore consecutive Angajații care desfășoară activități în weekend...

Infotrafic: Avertisment de ceață densă în 14 județe ale țării

ANM a emis mai multe coduri galbene de ceață densă, ghețuș și chiciură Centrul Infotrafic a transmis, printr-un comunicat, că „Se circulă în condiţii de...

Sporuri și zile de repaus, dacă lucrezi în weekend

Aceste drepturi sunt obligatorii și includ atât un spor salarial, cât și repaus săptămânal de 48 de ore consecutive Angajații care desfășoară activități în weekend...
Ultima oră
Pe aceeași temă