Companiile aeriene au declarat că sunt pregătite să evite repetarea haosului de anul trecut, dar au avertizat că unele zboruri ar putea fi încă perturbate de grevele controlorilor și au atacat sistemele care le obligă să plătească compensații pentru întârzierile inevitabile, transmite Reuters.
„Sunt încrezător că vom putea trece prin această vară de vârf fără prea multe perturbări”, a declarat duminică, într-un interviu, Willie Walsh, directorul general al Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA).
Cu toate acestea, liderii companiilor aeriene care participă la reuniunea anuală a IATA de la Istanbul din această săptămână rămân îngrijorați de perturbarea controlului traficului aerian în Europa și Statele Unite.
„Dar, în ceea ce îi privește, ei și-au îndeplinit obligația de a-și pregăti resursele pentru această vară. Majoritatea aeroporturilor, cred, vor fi și ele în regulă; cred că au învățat lecțiile de anul trecut”, a declarat Walsh pentru Reuters.
O revenire mai rapidă decât se aștepta a călătoriilor cu avionul, coroborată cu lipsa forței de muncă, a provocat haos în mai multe aeroporturi din Europa și America de Nord vara trecută și a dus la o dispută între companiile aeriene și aeroporturi cu privire la plafoanele de pasageri menite să reducă presiunea.
Numărul tot mai mare de litigii între călători și companiile aeriene la nivel mondial a dus la solicitarea de despăgubiri pentru pasageri.
Legislația este în curs de revizuire în Canada, în timp ce guvernul american elaborează noi norme, iar Uniunea Europeană face presiuni pentru o mai bună aplicare a actualului „Regulament 261”, care prevede despăgubiri pentru întârzieri mai mari de trei ore.
„În cele din urmă, consumatorul este cel care plătește, deoarece acest lucru este, desigur, suportat de industrie, dar industria nu poate absorbi pur și simplu acest lucru”, a declarat Walsh.
„Cu cât mai multe cheltuieli pe care companiile aeriene trebuie să le suporte din cauza unor probleme care nu depind de controlul lor, cu atât mai mult se va reflecta în prețul biletelor, iar acest lucru va duce la creșterea prețului biletelor. Este un mediu foarte, foarte frustrant în care să operezi”.
Unele grupuri de pasageri au acuzat companiile aeriene că evită compensațiile invocând o excepție pentru circumstanțe excepționale. Normele UE permit astfel de scutiri, atât timp cât companiile aeriene pot demonstra că au luat măsuri rezonabile pentru a preveni orice întârziere.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!