- BAT anunță rezultate remarcabile obținute în atingerea obiectivelor ambițioase privind managementul apei folosite în procesul de producție
- Obiectivele BAT până în anul 2025 includ certificare Alliance for Water Steardship (AWS) pentru toate centrele proprii de producție, reciclarea a 30% din volumul de apă folosită și o reducere de 35% a apei extrase față de valoarea de referință din 2017
- BAT și-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) pentru consumatori, dar și pentru societatea în care trăim, iar sustenabilitatea este un pilon esențial în cadrul strategiei companiei
București, 22 martie 2022 – În primul raport anual combinat* privind performanța de business și în domeniul sustenabilității, BAT anunță rezultate importante obținute în atingerea obiectivelor privind protejarea mediului, sociale și de guvernanță (ESG). În ceea ce privește managementul apei folosite în procesul de producție în anul 2022, raportul de sustenabilitate al BAT arată că
- 24 de centre proprii de producție sunt certificate de către Alliance for Water Steardship (AWS)**, printre care și fabrica BAT din Ploiești, care a primit certificarea AWS anul trecut;
- 22,6% din volumul de apă utilizat a fost reciclat;
- s-a înregistrat o reducere de 33% a cantității de apă extrase față de valoarea de referință din 2017, ceea ce înseamnă o reducere de 7% versus 2021;
- 82% dintre hectarele de tutun din lanțul BAT de aprovizionare cu tutun utilizează cele mai bune practici în vigoare de gestionare a solului și a apei.
„O bună gestionare a apei este vitală pentru utilizarea responsabilă a resurselor, atât la nivel individual, cât și organizațional. Este nevoie de consistență și de perseverență în acest demers, iar tema Zilei Mondiale a Apei din acest an este «accelerarea schimbărilor», completată de sloganul «Fă schimbarea pe care tu ți-ai dori să o vezi în lume», un mesaj pe care și noi l-am susținut de-a lungul anilor în cadrul campaniilor dezvoltate sub umbrela Alege Asumat un Oraș Curat. BAT și-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatori și pentru societate atât prin îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate asumate la nivel de business, către care facem pași decisivi, precum și prin campanii privind responsabilitatea alegerilor individuale,” a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice, Aria Europa Centrală și de Sud din cadrul BAT.
În 2020, BAT a anunțat asumarea unor obiective ambițioase privind reducerea impactului afacerii asupra sănătății, atingerea excelenței în protejarea mediului, dezvoltarea unui impact social pozitiv și reiterarea angajamentului pentru politici comerciale corecte și responsabile. Țintele de atingere a obiectivelor includ 50 de milioane de consumatori ale produselor BAT care nu ard până în 2030; zero emisii de dioxid de carbon la nivelul întregului lanț valoric până în 2050; 100% energie regenerabilă până în 2030.
În ceea ce privește managementul apei folosite, BAT își propune ca până în 2025:
- o reducere de 35% a apei extrase față de valoarea de referință din 2017;
- 100% dintre centrele proprii de producție să fie certificate de către Alliance for Water Steardship (AWS) – această certificare independentă recunoscută la nivel mondial va contribui la validarea utilizării sustenabile a apei de către BAT;
- reciclarea a 30% din volumul de apă folosită.
Eforturile și angajamentul BAT față de standarde înalte de sustenabilitate au fost recunoscute de instituții independente de prestigiu. Printre acestea se numără includerea companei în Dow Jones Sustainability Index pentru 21 de ani consecutiv (BAT fiind singura companie de tutun listată în prestigiosul World Index în 2022, fiind clasată între primele 3% companii evaluate), un rating MSCI BBB și nivelul CDP A List.
Despre BAT în România
- BAT, cel mai mare jucător de pe piața tutunului din România, a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro în economie în primii 25 de ani de prezență pe piața locală. Din această sumă, circa 24 de miliarde de euro reprezintă contribuție directă la bugetul de stat, sub formă de taxe și accize
- În 2020, compania a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuție de peste 9.6 miliarde de lei sub formă de taxe și accize.
- BAT a pastrat această poziție și în 2021, plătind circa 11 miliarde de lei la bugetul statului
- BAT este liderul pieței tutunului din România, cu o cotă de peste 50%
- BAT are peste 3.000 de angajați și creează alte 30.000 de locuri de muncă pe lanțul de distribuție și aprovizionare.
- BAT a lansat în România în 2019 campania Alege asumat un oraș curat, o campanie de informare a consumatorilor privind gestionarea responsabilă a deșeurilor și utilizarea responsabilă a resurselor, cu scopul de a atrage atenția asupra gesturilor simple pe care fiecare dintre noi le poate face pentru protejarea mediului și a comunității.