Am vizitat târgul de Crăciun din Craiova, al treilea din Europa ca frumusețe, potrivit unui clasament realizat cu privire la astfel de evenimente.
Am putut constata avantajele evidente pe care o investiție oportună le poate avea pentru comunitatea locală.
Realizând o paraleleă cu Capitala, putem vedea ce înseamnă experiența în administrație și ce efecte negative pentru imaginea unui oraș poate avea prostul management.
În Craiova Olguței Vasilescu, toți agenții comerciali cu care am discutat sunt încântați de târg, în primul rând, pentru că le aduce câștiguri considerabile.
Pentru industria HoReCa din Bănie, târgul de Crăciun este un mare balon de oxigen.
De cealaltă parte, în București, Centrul Istoric este, în perioada sărbătorilor de iarnă, în beznă, cu doar câteva restaurante sau baruri deschise.
Întreg centrul este trist.
Încă un an, sub administrația Nicușor Dan, cu o tristețe de târg de Crăciun.
Practic, cu acesta sau fără, ar fi fost același lucru.
Trebuie apreciat că, măcar în acest an, nu li s-a mai cerut taxă vizitatorilor, pentru nimic.
Primarul general se laudă că nu a cheltuit nimic.
Un primar nu trebuie să țină orașul pe loc.
Pentru o capitală europeană nu e nevoie de un Scrooge (că tot suntem în perioada Crăciunului), ci de un vizionar, care să realizeze investiții cât mai mari, în avantajul comunității.
Vine începutul de an nou, cu colectare de taxe și impozite.
La acest capitol, Nicușor Dan nu gândește economie.
Din contră, de la începutul mandatului său, a vrut mai mulți bani: pe transport public, pe gigacalorie, pe parcări etc.
Ce a oferit în schimb?
Se vede cu ochiul liber.
Craiova e plină de turiști, în această perioadă: din diverse părți ale României, din Bulgaria, din Serbia și din alte țări.
În București, turiștii pot admira zona Pieței Unirii, cu gropi pe trotuare, ca după bombardament.
Apropo: o problemă pe care edilul-șef a spus că o rezolvă până la finele lunii noiembrie 2022.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!