Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) confirmă că una dintre mașinile sale a fost identificată, în Republica Moldova, ca fiind o mașină furată.
„Vă transmitem precizările de presă referitoare la situația autoturismului aflat în patrimoniul ADR, parte a delegației române care a participat la o vizită de lucru în Republica Moldova la data de 12 decembrie.
Echipa Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) a participat, în cadrul delegației conduse de ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, la vizita de lucru oficială la Chișinău, la invitația vicepremierului pentru digitalizare al Republicii Moldova.
La graniță, ne-am confruntat cu o situație inedită și neplăcută: unul dintre autovehiculele delegației române, aflat în patrimoniul ADR, a fost verificat, respectiv ne-a fost comunicată informarea apăruta în sistemul informatic”, precizează comunicatul ADR.
„Autoturismul respectiv a trecut în patrimoniul ADR în anul 2020, ca urmare a înființării Autorității și a preluării patrimoniului instituțiilor anterioare acesteia. Trecerea în patrimoniul ADR s-a realizat pe baza unui proces verbal de predare-primire încheiat cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, care la rândul său recepționase autoturismul de la Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), odată cu desființarea acestuia din urmă.
MCSI a primit autoturismul, cu titlu gratuit, tot de la o instituție publică, Ministerul Finanțelor, prin Agenția Națională pentru Administrare Fiscală (ANAF), în patrimoniul căruia intrase ca urmare a unei decizii definitive a instanței, în 2017, ce a presupus confiscarea autoturismului. ANAF are în vigoare o procedură prin care furnizează instituțiilor publice, spre folosință, bunuri rezultate ca urmare a executărilor silite și confiscărilor”, precizează ADR.
Autoritățile din România folosesc o mașină furată de peste cinci ani
„Din anul 2010, autovehiculul a fost înmatriculat de mai multe ori în România, fiind preluat de către ADR în luna mai a anului 2020 și folosit ca mașină de serviciu până în prezent. ADR, al patrulea posesor instituțional al mașinii, nu avea cunoștință despre faptul că autoturismul figurează într-o bază de date internațională a instituțiilor de ordine publică. Așadar, în acest moment, autoturismul trece prin procedurile legale cerute de această alertă internațională.
Această situație confirmă necesitatea nevoii de interoperabilitate între bazele de date.
În acest sens, anul acesta a fost aprobată legea care vizează construirea Platformei Naționale de Interoperabilitate, care creează cadrul legal pentru interoperabilitatea bazelor de date ale tuturor instituțiilor statului român.
De asemenea, menționăm faptul că, în anul 2023, ADR va finaliza proiectul Sistem de interoperabilitate tehnologică cu statele membre UE (SITUE), un proiect care va facilita interconectarea bazelor de date gestionate de statul român cu cele ale statelor membre UE.
Astfel, nu ne vom mai confrunta cu asemenea situații, care derivă din lipsa digitalizării și a interoperabilității„, subliniază ADR.
Atât președintele cât și vicepreședintele ADR sunt numiți în aceste funcții din anul 2022. Președinte este Dragoș Cristian Vlad iar vicepreședinte este Dragoș Tohănean. Anterior, în funcția de președinte ADR s-a aflat Sabin Sărmaş.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!