Autorităţile au identificat irizații petroliere pe Dunăre, care se întind pe o lungime de 6 kilometri, informează marţi seara Administraţia Naţională Apele Române.
„Poluare cu petrol pe Dunăre, pe o lungime de 6 km. Din primele date, este vorba despre irizaţii petroliere care se întind de la km fluvial 936 până la ecluza Hidrocentralei Porţile de Fier I. Informaţia a fost primită astăzi de colegii noştri din cadrul Apele Române Jiu – Sistemul de Gospodărire a Mehedinţi din partea reprezentanţilor Poliţiei de Frontieră în timp ce aceştia se aflau în misiune de intervenţie”, se arată în postarea de pe pagina de Facebook a instituţiei, transmite spotmedia.ro.
Mai multe irizații petroliere au apărut pe Dunăre pe o distanță de 6 kilometri, iar o echipă de la Apele Române a prelevat probe
O echipă de la Apele Române s-a deplasat imediat la faţa locului şi a prelevat probe de apă pentru a stabili sursa poluării.
„Echipele noastre monitorizează în continuare evoluţia situaţiei de la faţa locului, în amonte şi în aval de Hidrocentrala Porţile de Fier I”, precizează sursa citată.
Plângere penală pentru poluarea Dunării
Efectele provocate asupra fluviului de scufundarea barjei cu 946 tone de fosfat vor fi cercetate de procurorii de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Asociaţia „3D” Dezvoltare Durabilă a Dunării, un ONG de mediu din Galaţi, a depus o plângere penală la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cerând cercetarea accidentului naval de la Ghindăreşti şi pedepsirea vinovaţilor. În plângerea depusă la Parchetul ICCJ de Asociaţia „3D” Dezvoltare Durabilă a Dunării, se solicită să se verifice dacă la plecarea din Portul Ismail cei responsabili au asigurat, în conformitate cu normele de navigaţie, legătura corectă dintre cele opt barje şi convoi, dacă existau condiţii de navigabilitate şi dacă s-au respectat prevederile „Regulamentului de Navigaţie pe Dunăre”. Ată solicitare este verificarea dacă barja care circula sub pavilionul Republicii Moldova a sesizat căpităniile din zonă despre condiţiile nefavorabile de navigabilitate, dacă s-a monitorizat calitatea apei din fluviul Dunărea, imediat după impact, şi dacă s-a făcut o evaluare privind efectele asupra mediului, respectiv a apei şi solului de pe malurile Dunării. Preşedintele Asociaţiei „3D” este Dan Lilion Gogoncea, preşedinte al Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Galaţi.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!