Rușii au vizitat pentru ultima dată magazinul emblematic al H&M din Moscova, miercuri (30 noiembrie), în vreme ce retailerul de modă numărul 2 din lume își închide definitiv toate magazinele din Rusia.
H&M și-a închis magazinele la scurt timp după ce Rusia a trimis zeci de mii de soldați în Ucraina, înainte de a se redeschide, la cozi mari de oameni în august, pentru a vinde inventarul excedent, potrivit Reuters.
Rușii au trecut ultima dată pe la H&M în Moscova, primind reduceri și rafturi pline cu produse pentru ca efortul lor să merite
Aglomerația nu a fost atât de mare miercuri, dar cei care au făcut efortul de a veni au fost răsplătiți cu rafturi complet aprovizionate și 50% reducere la toate.
Companiile au fost supuse presiunii publice și politice pentru a nu face afaceri în Rusia, multe magazine străine suspendând în grabă operațiunile la scurt timp după intrarea trupelor în Ucraina, deși nu au anunțat neapărat o ieșire definitivă de aici.
McDonald’s se retrage din Rusia după 30 de ani
McDonald’s Corp a devenit una dintre cele mai mari companii care se retrage din Rusia, expunând planurile de a-și vinde toate restaurantele după ce a funcționat timp de peste 30 de ani în această țară, notează Reuters.
Cel mai mare lanț de restaurante de burgeri din lume, care deține aproximativ 84% din cele aproape 850 de restaurante din Rusia, va suporta o taxă non-cash aferentă de până la 1,4 miliarde de dolari.
McDonald’s decisese în martie să își închidă restaurantele din țară, inclusiv locația emblematică din Piața Pușkin din centrul Moscovei – un simbol al capitalismului american înfloritor în rugul muribund al Uniunii Sovietice.
În Rusia de la începutul anilor ’90, lanțul de burgeri a devenit o modalitate de a gusta din mâncarea și spiritul occidental pentru milioane de oameni, chiar dacă costul unui burger era de câteva ori mai mare decât bugetul zilnic al multor orășeni.
„Unii ar putea susține că asigurarea la alimente și continuarea angajării a zeci de mii de cetățeni este cu siguranță ceea ce trebuie făcut”, a declarat directorul general Chris Kempczinski într-o scrisoare adresată angajaților. „Dar este imposibil să ignorăm criza umanitară provocată de războiul din Ucraina”.
Deși marea majoritate a magazinelor din Rusia sunt închise, câteva magazine francizate au rămas deschise, profitând de popularitatea în creștere. Anul trecut, a generat aproximativ 9%, sau 2 miliarde de dolari, din veniturile sale din Rusia și Ucraina.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!