„Accesând gratuit acest comparator de preţuri, consumatorii pot afla care sunt cele mai apropiate benzinării, localizarea geografică şi serviciile oferite de acestea, precum şi preţurile practicate. Astfel, aceştia au posibilitatea de a alege, având la îndemână informaţii importante cu privire la oferta existentă pe piaţă în zona geografică de interes. În acest fel, se va stimula concurenţa, atât prin preţ, cât şi prin serviciile oferite, de companiile implicate în comercializarea cu amănuntul a carburanţilor auto”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.
Monitorul Preţurilor Carburanţilor este valabil atât sub formă de aplicaţie web, cât şi ca aplicaţie mobilă (IOS şi Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play şi afişează preţurile pentru carburanţii standard şi premium (benzină şi motorină) practicate în staţiile companiilor OMV Petrom, Mol, Rompetrol, Lukoil, Socar şi Gazprom din întreaga ţară, oferind multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.
Aplicaţia Monitorul Preţurilor este dezvoltată în România de compania Maguay, iar căutările şi consultarea aplicaţiei pot fi efectuate doar pe teritoriul ţării.
Platforma este gestionată de Consiliul Concurenţei, iar datele/informaţiile sunt încărcate în aplicaţie, la nivel naţional, de către companiile partenere.
Monitorul Preţurilor Carburanţilor este una dintre componentele proiectului Monitorul preţurilor pentru alimente şi carburanţi, urmând ca în perioada următoare să devină funcţională şi cea de a doua componentă a proiectului, respectiv cea referitoare la preţurile alimentelor.
Proiectul, având valoarea totală, de 1.422.346 lei fără TVA (305.880 euro), este finanţat integral de la bugetul de stat. Consiliul Concurenţei a iniţiat de acest proiect în 2018, având ca partener instituţional Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
În noiembrie 2016, Consiliul Concurenţei a lansat monitorulpreturilor.info, proiect pilot, accesibil pentru Bucureşti şi Ilfov, care afişa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea, fiind disponibile două preţuri de produs individual: cel mai ieftin şi cel mai bine vândut).