Călătoriile de afaceri vor fi mai puţine, dar orientate către un scop precis, potrivit unui grup de lideri de business europeni din 10 industrii, responsabili de călătoriile de afaceri, consultaţi de grupul global de ospitalitate Accor, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, evenimentul anual Masters of Travel 2022 organizat de Accor Europa de Nord şi-a propus să ofere o perspectivă pentru sectorul întâlnirilor şi al călătoriilor de afaceri (MICE) într-o lume post-pandemică. Acesta a demonstrat că sustenabilitatea şi bunăstarea sunt două dintre cuvintele cheie într-o lume în care bugetele financiare sunt înlocuite de cele de carbon.
Călătoriile de afaceri vor rămâne la un nivel mai scăzut decât cel de dinaintea pandemiei.
Sophie Hulgard, Senior Vice President Sales Northern Europe de la Accor, se aşteaptă ca în 2022 să aibă loc cu 20% mai puţine călătorii de afaceri decât în 2019, iar un alt delegat al Masters of Travel a sugerat că vor fi cu 50% mai puţine călătorii. Reducerea prognozată este atribuită tehnologiei care înlocuieşte nevoia de a călători – restul fiind călătorii esenţiale pentru afaceri.
Există în continuare o nevoie imperioasă de întâlniri faţă în faţă. Cercetările Accor relevă că angajaţii se aşteaptă să obţină cu 25% mai multe venituri prin întâlniri faţă în faţă decât prin întâlniri virtuale, să obţină de trei ori mai mult de pe urma acestora şi să beneficieze de o serie de avantaje legate de bunăstare, inclusiv de interacţiunea socială mult aşteptată cu colegii şi colaboratorii, subliniază sursa citată.
Într-adevăr, delegaţii au declarat că mobilizarea angajaţilor şi motivarea acestora pentru a reveni pe teren, în condiţiile în care acum sunt obişnuiţi să lucreze de acasă, reprezintă o prioritate pentru companii în 2022, deoarece consideră că productivitatea şi veniturile cresc atunci când oamenii se conectează în persoană. Cercetările Accor susţin acest lucru: profesioniştii anticipează că vor încheia în medie cu 23% mai multe afaceri pe an atunci când vor putea vorbi cu contactele lor faţă în faţă, în loc să folosească doar opţiuni de conferinţe video sau telefonice.
Cu toate acestea, priorităţile în materie de călătorii de afaceri au suferit o schimbare majoră.
Evenimentul a facilitat concluzia că, într-o lume post-pandemică a turismului corporativ, orice călătorie trebuie să justifice costul său în materie de carbon. După cum a spus un delegat, „compensarea nu mai este suficientă, iar partenerii noştri hotelieri trebuie să demonstreze că reduc în mod activ amprenta noastră.”
Capacitatea de a organiza întâlniri în mod virtual sau cu ajutorul tehnologiei hibride este apreciată de liderii de business, dar deplasarea pentru o întâlnire trebuie să fie „esenţială pentru afaceri” pentru a justifica costul financiar şi de carbon. Rezumând importanţa centrală a problemelor de mediu, un delegat a sugerat că „în 2023 vom avea un buget de carbon în loc de un buget financiar”.
Pandemia Covid-19 a stimulat apariţia „călătoriei conştiente”, în cadrul căreia călătorii de afaceri urmăresc ca deplasarea să conteze din punct de vedere profesional, economic, durabil şi personal. Printre modalităţile prin care companiile urmăresc să călătorească cu sens se numără:
Compararea opţiunilor de cazare şi de transport cu ajutorul calculatoarelor de emisii de dioxid de carbon, pentru a-i face pe călători şi pe cei care fac rezervări să fie mai conştienţi de costul emisiilor de dioxid de carbon al călătoriilor lor. Instrumente precum Calculatorul de carbon al Accor sporesc gradul de conştientizare şi înţelegere, demonstrând impactul diferitelor elemente ale călătoriei în timpul procesului de planificare a acesteia.
Promovarea sejururilor mai lungi, chiar dacă acest lucru înseamnă „bleisure” (combinarea călătoriilor de afaceri cu cele de plăcere), care în trecut nu era întotdeauna privită cu ochi buni. Tendinţa „Linger Longer” este din ce în ce mai mult un factor pentru călătoriile de afaceri, un delegat explicând că „întâlnirea cu patru sau cinci clienţi, faţă de unul sau doi, înseamnă mai puţine călătorii şi mai puţine emisii de dioxid de carbon”.
Un sondaj recent realizat de Accor în rândul călătorilor din Europa de Nord a sugerat că 1 din 10 persoane intenţionează să îşi prelungească vacanţa în 2022 prin muncă în străinătate, iar 53% au apreciat libertatea de a lucra de oriunde, flexibilitate care oferă corporaţiilor oportunitatea de a-şi îmbunătăţi simultan brandul de angajator şi amprenta de carbon a călătoriilor de afaceri.
Insistenţa asupra unor standarde înalte de sustenabilitate şi neacceptarea niciunei tentative de „Green Washing” din partea partenerilor. Un delegat a precizat foarte clar că, dacă se descoperă că afirmaţiile de mediu sunt false, „reacţia va fi uriaşă”. Un alt delegat a explicat că „hotelurile care nu au un program verde sau un program durabil clar bazat pe obiective nu vor fi luate în considerare în calitate de furnizori”, iar delegaţii au fost de acord că doresc să aibă siguranţa validării de către terţi a tuturor iniţiativelor ecologice ale furnizorilor.
Îndemnul la adresa industriei hoteliere să îi încurajeze pe cei care călătoresc în interes de afaceri să descopere turismul ecologic şi să îi ajute să facă alegeri sustenabile, informându-i mai clar cu privire la impactul anumitor alegeri în timpul rezervării şi al sejurului în sine.
Insistenţa asupra unor acreditări solide ale furnizorilor nu doar în ceea ce priveşte protecţia mediului, ci şi în domenii precum etica în afaceri, turismul responsabil, implicarea comunităţii, diversitatea şi incluziunea.
Oferirea de experienţe de tip „lifestyle loyalty”, prin care călătorii de afaceri sunt ajutaţi să experimenteze o destinaţie în mod corespunzător în timpul deplasărilor în interes de business, pentru propria bunăstare mentală şi pentru satisfacţia angajaţilor. Cercetările Accor sugerează că 47% dintre angajaţi duc lipsă de interacţiunea socială cu colegii şi cu partenerii. Masters of Travel a identificat schimbarea generaţională a călătorilor de afaceri, unul dintre ei sugerând că „s-ar putea să nu-i deranjeze un upgrade de cameră, dar ar putea dori un tur gratuit de oraş cu o bicicletă de închiriat”. Membrii panelului doresc, de asemenea, ca punctele de recompensă pentru loialitate să fie flexibile şi cuprinzătoare şi să se extindă dincolo de sejururile la hotel pentru a include băuturi şi mese – un element central al programului ALL Accor Live Limitless, subliniază sursa citată.
Sophie Hulgard, Senior Vice President Sales Northern Europe, Accor, a declarat: „Douăzeci la sută dintre întâlnirile de afaceri s-ar putea să fi dispărut pentru totdeauna, pentru a fi înlocuite de echivalente virtuale sau de conştientizarea faptului că pur şi simplu nu au fost necesare de la bun început. În schimb, asistăm la apariţia unui sector al călătoriilor de afaceri cu un scop mult mai precis, în care companiile doresc să maximizeze valoarea fiecărei călătorii pentru a reconecta echipele, a dezvolta cultura, a elabora strategii, a încheia afaceri şi a consolida legăturile cu angajaţii.
Călătoriile de afaceri permit conexiuni reale şi au o putere şi o valoare incredibile, nu doar în termeni financiari, ci – în noua mentalitate post-pandemică – o satisfacţie şi o bunăstare sporită a angajaţilor şi, prin urmare, loialitatea faţă de angajatori. Dar viitorul călătoriilor de afaceri trebuie să excludă călătoriile irelevante şi să le înlocuiască cu călătorii esenţiale pentru afaceri, planificate în mod durabil şi care să aducă beneficii pentru angajat, angajator şi planetă.”
Accor s-a angajat să promoveze o mentalitate orientată către reducerea emisiilor de dioxid de carbon în întreaga companie şi cu toţi partenerii, dezvoltând şi implementând instrumente şi obiective sustenabile într-o serie de domenii, inclusiv carbonul şi deşeurile alimentare.
În martie 2021, Accor a devenit primul mare grup hotelier internaţional care a stabilit obiective pe termen lung, bazate pe date ştiinţifice, pentru a-şi reduce emisiile de carbon în conformitate cu ambiţia de 1,5°C din Acordul de la Paris. În noiembrie 2021, în cadrul COP26, Accor s-a angajat să atingă un nivel de emisii nete zero până în 2050, fiind primul grup hotelier internaţional care a făcut acest lucru. Accor a semnat Declaraţia de la Glasgow privind acţiunile climatice în turism, lansată de Organizaţia Mondială a Turismului a ONU (UNTWO) la 4 noiembrie 2021. Aceste angajamente se bazează pe un deceniu de eforturi în domeniul sustenabilităţii, de la iniţiativa de pionierat Planet 21, pe care Accor a început-o în 2011, se mai arată în comunicat.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!