Pe o stradă aglomerată din centrul orașului chinez Shenzhen, un taxi se deplasează fără șofer, navigând printre pietoni și traficul dezordonat. Noile reguli înseamnă că o sută de vehicule care se conduc singure pot circula în mod legal pe șosele – inclusiv „robotaxi”.
Robo-taxiul se deplasează printre pietoni și traficul din orașul chinez Shenzen, în timp ce șoferul său de siguranță privește de pe scaunul pasagerului.
Noile reguli înseamnă că o sută de vehicule care se conduc singure pot ajunge legal pe șosele – inclusiv „robotaxi”.
Este un pas care accelerează visul Chinei de a avea mașini fără șoferi, adică ia exemplul SUA.
Shenzhen este centrul tehnologic al Chinei, un oraș cu 18 milioane de locuitori, iar noile reguli vor permite vehiculelor autonome înregistrate să funcționeze atât timp cât este prezent un „șofer de siguranță”.
Directorul executiv al startup-ului local DeepRoute.ai – Maxwell Zhou – este încântat de aceste schimbări.
Maxwell Zhou, director executiv DeepRoute.ai, spune: „Cu siguranță are un impact semnificativ asupra industriilor auto. În primul rând, avem o zonă mult mai largă, deci putem face robotaxi și putem face testa operațiunea de conducere autonomă. Deci, acest lucru ne permite să intrăm în tot mai multe date și putem să ne evidențiem algoritmul mult mai repede.”
Zhou spune că odată cu mai multe mașini – vin și mai multe accidente. Așadar, noile reguli sunt esențiale.
Asta este…
- Dacă un AV (n.r. vehicul autonom) are un șofer la volan, acesta va fi responsabil în caz de accident.
- Dacă mașina este complet fără șofer, proprietarul vehiculului va fi responsabil, cu excepția cazului în care vehiculul este defect.
Statele Unite au luat un avans timpuriu în cursa AV… California a dat undă verde testelor rutiere încă din 2014, iar Waymo, Cruise și Tesla au acumulat milioane de kilometri de testare rutieră.
Dar China a apăsat accelerația și spune că este o parte esențială a ultimului său plan cincinal.
Robotaxiurile test sunt se află pe străzile din Shenzhen, iar pasagerii au călătorit de 50.000 de ori cu taxiurile AV ale DeepRoute în ultimul an.
Lanțul de aprovizionare din Shenzhen și costurile mai mici față de Silicon Valley ajută, de asemenea.
Cu toate acestea, David Chang, fondatorul unui alt startup – Whale Dynamic – spune că Shenzhen este doar începutul.
David Chang, director executiv / Whale Dynamic: „În Shenzhen, prețul este o treime față de cel din SUA, dar veniturile sunt de o doisprezecime față de cele din California, așa că s-ar putea să nu fie o afacere fantezistă de făcut”. Ca o companie cu viziune internațională, nu vrem să sărim într-o fântână și să ne luptăm cu alte broaște”.
Shenzhen vrea ca industria sa de vehicule inteligente să ajungă la venituri de 29 de miliarde de dolari până în 2025.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!