Taj Mahal este unul dintre cele mai iubite și recunoscute monumente istorice din lume. Monumentul iubirii rămâne monumentul care generează cele mai mari venituri din India, chiar și în fața pandemiei.
În ultimii trei ani – din 2019 până în 2022 – Taj Mahal a profituri uriașe din vânzarea de bilete. Monumentul a înregistrat, de asemenea, un număr foarte mare de vizitatori care au cumpărat bilete pentru mausoleul principal, pentru care exista un bilet de intrare separat, un nou sistem care a fost introdus în 2018.
Dacă te întrebi ce poți să vezi, trebuie să știi că Mausoleul principal găzduiește replici ale mormintelor lui Shah Jahan și Mumtaj Mahal.
În timpul pandemiei COVID-19, toate siturile și monumentele de patrimoniu au fost închise pentru vizitatori timp de câteva luni sau au avut o limită a numărului de vizitatori. Taj Mahal a avut și el o limită a numărului de vizitatori, dar chiar și atunci, monumentul a obținut venituri bune.
Simplificând, doar câștigurile din Taj Mahal au reprezentat aproximativ 24% din veniturile totale ale Archaeological Survey of India (ASI) pentru anii 2019-2022. Este important de menționat că ASI protejează și gestionează un total de 3.693 de monumente din India, dintre care 143 de situri au bilete de intrare.
Redeschiderea siturilor de patrimoniu după ce pandemia a dispărut, a făcut ca oamenii să iasă din case din ce în ce mai mult.
În afară de Taj Mahal, monumentele administrate de ASI, precum Fortul Roșu, Qutab Minar, Fortul Agra, grupul de monumente de la Mamallapuram, Templul Soarelui Konark, Fortul Chittorgarh, grupul de temple Khajuraho, peșterile Ellora, Shaniwar Wada, Fortul Golconda și Mormântul lui Humayun aduc venituri uriașe pentru această țară.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!