Primăria Capitalei dă vina pe evenimente neprevăzute pentru întârzierea reabilitării liniei de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea, în zona intersecției cu Bulevardul Iuliu Maniu. Dacă, inițial, proiectul costa circa 18,5 milioane de lei, acum primăria plătește peste 28 milioane de lei.
Pe data de 25 mai a.c. trebuia predată lucrarea de reabilitare a liniei de tramvai din zona intersecției bulevardelor Iuliu Maniu și Vasile Milea, după un an de șantier, conform proiectului inițial semnat de Primăria Capitalei.
După cum arată imaginile surprinse de reporterii cotidianului național “România liberă”, în zonă încă se mai lucrează.
Mai multe milioane, peste noapte
Mai mult, dacă inițial, potrivit proiectului, pentru înlocuirea a 1,1 km de șină de tramvai municipalitatea trebuia să plătească aproximativ 18,5 milioane de lei, acum, valoarea investiției a ajuns să depășească 28 milioane de lei.
“Valoarea totală a proiectului este de 28.056.510,21 lei”, precizează reprezentanții Primăriei Municipiului București (PMB), într-un răspuns oficial adresat cotidianului național “România liberă”.
Municipalitatea spune că nu vor fi aplicate sancțiuni constructorului pentru întârzierea proiectului.
“Având în vedere că termenul stabilit inițial de 12 luni a fost prelungit prin act adițional, cu voința ambelor părți semnatare, precum și prin prezentarea unui nou grafic de execuție, nu se impune aplicarea unor măsuri de sancționare a constructorului”, ne-a mai precizat PMB.
Administrația publică locală mai precizează că lucrările sunt executate în proporție de aproximativ 95%, cu toate că nu poate da un termen pentru reluarea circulației tramvaielor de pe liniile 1 și 10.
Avarii, descoperiri și alte fenomene
În cursul lunii iunie se vor finaliza lucrările la infrastructura liniei de tramvai și lucrări de demontare, respectiv montare rețea de contact (inclusiv eliminarea stâlpilor STB vechi rămași pe tronsonul Bd. Iuliu Maniu către Bdul Timișoara, partea dreaptă și în intersecție), mai spun reprezentanții primăriei.
“Având în vedere stadiul avansat al lucrărilor, estimăm finalizarea acestora în curând, dar menționăm că tronsonul de 1,1 km cale dublă linie tramvai va fi disponibil pentru circulația tramvaielor 1 și 10 după recepția la terminarea lucrărilor și a eventualelor constatări ale comisiei de recepție”, mai precizează PMB.
Primăria Capitalei menționează că a fost descoperit și un spațiu subteran despre a cărui existență nu se știa nimic.
“Enumerăm cele mai importante întârzieri, fără a ne limita la acestea:
– Descoperirea după demontarea vechii căi de rulare a unui spațiu subteran aparținând ELCEN, de a cărui existență nu s-a știut la elaborarea proiectului. Sigilarea si consolidarea acestuia a generat o întârziere de aproximativ 30 de zile pentru execuția lucrărilor pe acest tronson;
– Două avarii la decoperta apeductelor APA NOVA, situate în zona intersecției dintre B-dul G-ral Vasile Milea și B-dul Iuliu Maniu în luna noiembrie 2021. Aceste avarii au condus la inundarea totală a săpăturii în acea zonă, motiv pentru care lucrările nu au putut fi reluate decât după reparația acestora, protejarea zonei și uscarea terenului de fundare, generând o întârziere de aproximativ 30 de zile pentru execuția lucrărilor pe acest tronson;
– Carantinarea a 50 % din personalul calificat și specializat în construcția liniei de tramvai în lunile ianuarie și februarie 2022, din cauza pandemiei COVID-19, generând o diminuare cu 50 % a personalului lucrător și TESA alocat lucrărilor de linie pe o perioada continuă de 2 luni de zile”, mai arată sursa citată.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!