Proiectul pistelor pentru biciclete de pe Bulevardul Iuliu Maniu este abandonat de aproximativ doi ani și nu sunt semne că va fi reluat, în timp ce Primăria Sectorului 6 și Primăria Capitalei își aduc reciproc acuze de vinovăție.
Mersul cu bicicleta ar putea fi o soluție pentru reducerea aglomerațiilor de trafic rutier din Capitală, după cum recunosc chiar și reprezentanții administrației publice locale.
Edilii spun că încurajează bucureștenii să folosească acest mijloc de transport ecologic, dar problema intervine atunci când administrația publică trebuie să creeze și condiții pentru cei care doresc să circule cu bicicleta.
Bucureștiul are trasee pentru biciclete vechi, incomplete, prost gândite sau chiar abandonate.
Trotuarele mâzgălite
De exemplu, proiectul pistelor de biciclete de pe una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din Capitală, Bulevardul “Iuliu Maniu”, ce ar fi trebuit să lege Splaiul Independenței de cartierul rezidențuial amplasat spre ieșirea din București către Autostrada A1, este abandonat de aproximativ doi ani, de la Lujerului spre Păcii.
Pe trotuarele ce încadrează bulevardul se pot observa trasate, cu o vopsea rezistentă la intemperii, traseele unde ar fi trebuit să continue pistele pentru biciclete din zona Lujerului.
Benzile pistelor nu au mai fost însă a amplasate.
Primăria Sectorului 6 (PS6) și Primăria Municipiului București (PMB) se acuză acum reciproc pentru blocarea pistelor destinate bicicliștilor, în timp ce aglomerația din trafic de pe Bulevardul “Iuliu Maniu” persistă.
Care primărie ascunde adevărul?
Reprezentanții primăriei de sector au precizat, pentru cotidianul național “România liberă”, că proiectul pistelor pentru biciclete de pe Bulevardul “Iuliu Maniu” a fost stopat deoarece nu oferea suficient spațiu în care să se poată deplasa pietonii.
PS6 spune că proiectul, deși avea această problemă, a afost avizat de Primăria Capitalei.
“Proiectul privind pistele pentru biciclete proiectate pe trotuarele de pe Bd. Iuliu Maniu este avizat de către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti şi Brigada Rutieră. Executarea nu s-a realizat în proporţie de 100%, deoarece pe parcursul lucrărilor de trasare, s-a constatat că există obstacole pe trotuare care nu permit menţinerea lăţimii trotuarului pentru pietoni de minim 1,20 cm conform normativelor în vigoare. Contractul pentru executarea pistelor pentru biciclete pe trotuarele de pe Bd. Iuliu Maniu este închis. În prezent identificăm artere pe care să putem proiecta piste pentru biciclete şi care să aibă o continuitate din punctul de vedere al traseului”, se arată într-un răspuns oficial al PS6, pentru “România liberă”.
De cealaltă parte, reprezentanții Primăriei Capitalei spun că vina revine primăriei de sector.
PMB susține că proiectul depus inițial și care a fost avizat nu prezenta problemele descrise acum de Primăria Sectorului 6.
“În proiectul prezentat de proiectant și avizat de comisie nu există tronsoane de drum în care lățimea cumulată a zonelor de trotuar destinate exclusiv pietonilor să fie mai mică de 1,20m. Dacă, însă, proiectantul nu a figurat și eventualele obstacole de pe trotuar (bănci, chioșcuri, transformatoare, panouri publicitare, etc.) există posibilitatea ca, pe teren, configurația pistei să nu coincidă cu cea proiectată, iar administratorul drumului (ADP6) nu trebuia să recepționeze lucrările”, ne-au precizat reprezentanții PMB.
Citește și:
Gropile din Centrul Istoric al Capitalei se lărgesc. FOTO
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!